  • 11. Data: 2011-11-01 12:06:07
    Temat: Re: wyroby z kości słoniowej - Norwegia i Szwajcaria
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-10-31 01:09, zly pisze:

    > Ludzie handlujący takimi rzeczami zasługują na kłopoty

    Ale bardziej mnie interesują podstawy prawne. Gdybyś mógł wskazać, będę
    Ci wdzięczny.

  • 12. Data: 2011-11-01 13:49:43
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    Uwierz mi, że nawet jeśli jeden klawisz fortepianu będzie wykonany z kości
    słoniowej, to celnicy, gdy nie będziesz dysponował toną dokumentów
    skorzystają, aby Ci go skonfiskować i zrobić sprawę karną!
    Aktem prawa krajowego, w którym znajdują się przepisy dotyczące egzekwowania
    postanowień CITES jest Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
    (Dz. U. Nr 92,poz. 880, z późn. zm.).
    nadto: Rozporządzenie Rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r.
    w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu
    nimi, Rozporządzenie Komisji (WE) nr 865/2006 z dnia 4 maja 2006 r.
    ustanawiające przepisy wykonawcze do Rozporządzenie Rady (WE) nr 338/97 w
    sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu
    nimi, Rozporządzenie Komisji (WE) nr 407/2009 z dnia 14 maja 2009 r.
    zmieniające Rozporządzenie Rady (WE) nr 338/97 w sprawie ochrony gatunków
    dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, Rozporządzenie Komisji
    (WE) nr 359/2009 z dnia 30 kwietnia 2009 r. zawieszające wprowadzanie do
    Wspólnoty okazów niektórych gatunków dzikiej fauny i flory.
    W sytuacji zaś , kiedy instrument jest wiekowy tzn. wyprodukowany przed
    1945, to zaczyna sie nowa bajka z przepisami oochronie zabytków...

  • 13. Data: 2011-11-01 17:54:25
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 13:05:18 +0100, valdoozz napisał(a):

    >na pewno jest wiele sprzed 1947r.

    Wtedy jakoś inaczej pozyskiwało się materiał?
    --
    marcin

  • 14. Data: 2011-11-01 18:48:52
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "zly" <b...@N...fm> schrieb im Newsbeitrag

    > Z klawiszami z kości słoniowej? Owszem.

    Podaj jeszcze, u jakiego psychiatry się leczysz. Trzeba go omijać. Kiepski
    jest....

  • 15. Data: 2011-11-01 23:11:07
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 1 Nov 2011 19:48:52 +0100, Andy Niwiński napisał(a):

    > Podaj jeszcze, u jakiego psychiatry się leczysz. Trzeba go omijać. Kiepski
    > jest....

    Bardziej wyświechtanym tekstem już nie potrafiłeś zabłysnąć? Ile masz lat?
    13?
    --
    marcin

  • 16. Data: 2011-11-01 23:12:35
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 13:06:07 +0100, valdoozz napisał(a):

    > Ale bardziej mnie interesują podstawy prawne. Gdybyś mógł wskazać, będę
    > Ci wdzięczny.

    Naprawdę nie wiem, czemu po moim poprzednim poście uznałeś, że chciałbym Ci
    pomóc...
    --
    marcin

  • 17. Data: 2011-11-01 23:17:23
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "zly" <b...@N...fm> wrote in message
    > Wtedy jakoś inaczej pozyskiwało się materiał?

    szynke jesz?

  • 18. Data: 2011-11-02 08:06:22
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-11-01 18:54, zly pisze:

    > Wtedy jakoś inaczej pozyskiwało się materiał?

    W takim razie dlaczego w Państwach Unii Europejskiej nie stanowi to
    problem. Zauważ, że moje pytanie dotyczy tylko Norwegii i Szwajcarii.

  • 19. Data: 2011-11-02 08:09:06
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-11-02 00:12, zly pisze:

    > Naprawdę nie wiem, czemu po moim poprzednim poście uznałeś, że chciałbym Ci
    > pomóc...

    Nie chodzi mi o pomoc. Skoro uważasz, że jest to zabronione, to podaj
    podstawy prawne. Chodzi mi o wytłumaczenie dlaczego w przypadku
    konkretnie tych krajów jest to zabronione.

  • 20. Data: 2011-11-02 08:12:33
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    > Wtedy jakoś inaczej pozyskiwało się materiał?

    Nie, nie uważam. Pytam dlaczego istnieje takie rozgraniczenie? Skoro
    ktoś uznał za legalne - jeśli udokumentuje się iż instrument został
    wyprodukowany przed 1947r.