  • 11. Data: 2009-05-07 12:55:25
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy najmu mieszkania
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    przypadek pisze:

    > O OCHRONIE PRAW LOKATORÓW, MIESZKANIOWYM ZASOBIE GMINY
    > I O ZMIANIE KODEKSU CYWILNEGO.

    No właśnie :)
    i nie ma co krzyczeć.

    --
    @2009 Johnson

  • 12. Data: 2009-05-09 10:53:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 May 2009, DFuser wrote:

    > Właściciel mieszkania wynajmuje mieszkanie lokatorowi1. Lokator1 podnajmuje 1
    > pokój lokatorowi2.

    Nie ma prawa na podnajem, o ile nie uzyskał *uprzedniej* zgody
    właściciela.

    > I przykładowo lokator1 nie płaci w terminie właścicielowi
    > bo np. lokator2 też nie płaci. Co w takiej sytuacji sie dzieje? Właściciel ma
    > wtedy problem z 2 lokatorami.

    Ano ma.
    Formalnie ma również prawo żądania od drugiego lokatora jego "części"
    (znaczy wprost, bez pośrednictwa lokatora 1, jako od "osoby zamieszkującej
    wspólnie") niezależnie od tego iż lokator 1 odpowiada "za całość".
    Problem przy mieszkaniu sprowadza się do wypłacalności lokatora :]

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-05-09 18:17:47
    Od: DFuser <d...@S...gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Nie ma prawa na podnajem, o ile nie uzyskał *uprzedniej* zgody
    > właściciela.

    To jest zrozumiałe, zakładamy że właściciel nie miał nic przeciwko.

> [...]
    > wspólnie") niezależnie od tego iż lokator 1 odpowiada "za całość".
    > Problem przy mieszkaniu sprowadza się do wypłacalności lokatora :]

    Heh, czyli jak widać żadne rozwiązanie nie jest dobre:
    a) Wynajem całego mieszkania, + podnajem
    b) wynajem poszczególnych pokoi osobno

    Dziękuje za informacje.

    Pozdrawiam DFuser

  • 14. Data: 2009-05-09 21:21:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 May 2009, DFuser wrote:

    > Heh, czyli jak widać żadne rozwiązanie nie jest dobre:
    > a) Wynajem całego mieszkania, + podnajem
    > b) wynajem poszczególnych pokoi osobno

    To drugie ma pewien plus (dla wynajmującego, nie najemcy).
    Otóż nie obejmują go zasady wypowiadania, w praktyce niemożliwego
    przy najemcy <baczność!> *lokalu* <spocznij!>.
    O ile wiem, wynajem pomieszczenia (nie będącego samodzielnym lokalem)
    nie podlega sporej części rygorów - można go np. wypowiedzieć na
    zasadach ogólnych KC.

    pzdr, Gotfryd