  • Data: 2011-11-16 18:51:50
    Temat: wypadek komunikacyjny a strata pracodawcy
    Od: Icek <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pracownik etatowy ma wypadek komunikacyjny. Jest znany sprawca.
    Pracownik doznaje szkody na zdrowiu i urodzie więc zamykają go w
    szpitalu a później w domu na L4.

    Przez 33 dni jest chory. Za czas niezdolności do pracy płaci mu pensję
    pracodawca.

    Nie mogę teraz odszukać artykułu który jakiś czas temu znalazłem w
    sieci. Dotyczył akurat policji, która występuje z roszczeniem do sprawcy
    wypadku o koszty jakie musiała ponieść w związku z koniecznością
    płacenia na pracownika, który jest na zwolnieniu.

    Czy pracodawca może dochodzić poniesionej szkody od sprawcy ?

    A pracownik ? Na zwolnieniu w końcu dostaje 80% wynagrodzenia. A jak
    świadczy usługi na UoD ? Albo prowadzi DG ?

    Icek