  • 11. Data: 2005-07-25 08:14:53
    Temat: Re: wynajem a meldunek
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    basia wrote:

    > A właściwie na jakiej podstawie uznałeś, że właściciel ma obowiązek w ogóle
    > CHCIEĆ cię zameldować na pobyt stały? Musiałby chyba być idiotą żeby to
    > zrobić, przecież takiego lokatora nie sposób się potem pozbyć. Nigdy nie
    > słyszałam o takim przypadku...

    Ja już teraz jestem przekonany, że nie tylko nie musi chcieć, ale nawet
    nie musi wiedzieć. Idiotyzmem jest natomiast utożsamianie prawa
    materialnego z wymogami ewidencyjnymi.

  • 12. Data: 2005-07-25 08:21:03
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    basia wrote:
> [...]

    > CHCIEĆ cię zameldować na pobyt stały? Musiałby chyba być idiotą żeby to
    > zrobić, przecież takiego lokatora nie sposób się potem pozbyć. Nigdy nie

    Teraz to jestem przekonany, że właściciel nie tylko nie musi chcieć, ale
    nawet nie musi wiedzieć. Idiotyzmem jest natomiast utożsamianie tytułu
    prawnego do lokalu z wymogami ewidencyjnymi.

  • 13. Data: 2005-07-25 16:23:54
    Od: "basia" <m...@g...pl>

> [...]

    > nawet nie musi wiedzieć. Idiotyzmem jest natomiast utożsamianie tytułu
    > prawnego do lokalu z wymogami ewidencyjnymi.

    Zapewne masz rację - tak przynajmniej wynika z paru odpowiedzi od osób które
    wydają się być zorientowane w temacie. Ale powiedz mi w takim razie, co ma
    zrobić właściciel jeśli taki lokator odmówi opuszczenia lokalu po
    wygasnięciu umowy twierdząc, że jest zameldowany na pobyt stały i właściciel
    może mu skoczyć? Czy prawo jakoś to reguluje? Tak się składa, że sama jestem
    takim właścicielem i w życiu nie zgodziłabym się zameldować kogoś na stałe.
    Chyba że nie jestem na bieżąco w przepisach i teraz już mogę takiego
    lokatora zwyczajnie, w mocy prawa wyrzucić po wygaśnieciu terminu umowy
    najmu? Jest tak?

  • 14. Data: 2005-07-29 13:21:25
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 7/25/2005 6:23 PM, basia wrote :

> [...]
    > Chyba że nie jestem na bieżąco w przepisach i teraz już mogę takiego
    > lokatora zwyczajnie, w mocy prawa wyrzucić po wygaśnieciu terminu umowy

    Sęk w tym, że niezależnie od tego czy ma meldunek czy nie lokator może
    powiedzieć, że można mu skoczyć. Inaczej: poprawnie pod względem
    aktualnego stanu prawnego sformułowana wypowiedź nieuczciwego lokatora
    brzmieć powinna: "już mieszkam w mieszkaniu i może mi Pani skoczyć".
    Albo jeszcze inaczej, skutki które większość osób wiąże z posiadaniem
    stałego zameldowania tak naprawdę wiążą się ze stanem faktycznego
    zamieszkania.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 15. Data: 2005-07-30 07:26:51
    Od: "basia" <m...@g...pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> napisał(a):

> [...]
    > Albo jeszcze inaczej, skutki które większość osób wiąże z posiadaniem
    > stałego zameldowania tak naprawdę wiążą się ze stanem faktycznego

    Dzięki za odpowiedź. Zaczynam rozumiec w czym rzecz, z innych wątków wiem
    też że nawet jeśli niepłacący lokator zameldowania nie ma, to i tak nie mogę
    po prostu wejść do mieszkania, zmienić zamki i wystawić jego rzeczy (może
    się zdziwisz, ale większość ludzi o tym nie wie - ja dowiedziałam się
    dopoiero czytając tę grupę:)) Pozostaje mi mieć nadzieję, że nie trafię na
    oszusta i nie będę zmuszona przechodzić wszystkich uciążliwości związanych z
    eksmisją. Mam jeszcze tylko jedno pytanie: czy jeśli lokator mi nie płaci,
    to obowiązuje go pełna ochrona - mam na myśli np to, żew pewnych grup osób
    nie wolno eksmitować, np rodzin z dziećmi, bezrobotnym itd. Czy jeśli
    podpiszę umowę o wynajem (na czas określony) z rodziną z dzieckiem to jest
    tak, że oni mogą w każdej chwili przestać płacić a eksmisji i tak nie
    dostaną?

  • 16. Data: 2005-07-30 12:43:22
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 30/07/2005 09:26, basia wrote :

> [...]
    > podpiszę umowę o wynajem (na czas określony) z rodziną z dzieckiem to jest
    > tak, że oni mogą w każdej chwili przestać płacić a eksmisji i tak nie

    Każdego wolno eksmitować. Jednakże (co do zasady):
    - osobom o których piszesz powyżej gmina musi zapewnić lokal socjalny;
    - pozostałym osobom gmina musi zapewnić tymczasowe pomieszczenie.

    W praktyce gmina nie jest w stanie zapewnić ani jednego ani drugiego, co
    powoduje praktyczną bezskuteczność wyroku eksmisyjnego.

    Są jednak wyjątki od tej zasady:
    - mieszkanie nie służy zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych;
    - osoby zamieszkujące mają możliwość zamieszkania gdzie indziej.

    Zatem bezpiecznie jest wynajmować nie w celu zamieszkania, ale na biura,
    pracownie etc., albo wynajmować osobom mającym poza tym mieszkaniem inne
    mieszkanie -- w którym mieszka rodzina -- na przykład studentom spoza
    miasta uniwersyteckiego, osobom na długich delegacjach służbowych itp.

    Pamiętajmy wreszcie, że jeśli lokator nie płaci, ale pracuje na umowę o
    pracę, otrzymuje rentę względnie inne świadczenia; to pomimo niemożności
    eksmisji można skutecznie egzekwować odszkodowanie za bezumowne
    korzystanie z lokalu; co także jest wskazówką jakiego rodzaju osobom
    należy wynajmować mieszkania.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 17. Data: 2005-07-30 17:02:13
    Od: "basia" <m...@g...pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> napisał(a):

    Dziękuję za wyjasnienia, pozdrawiam.