  • Data: 2007-01-22 14:20:08
    Temat: wynajem
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej,

    Pewna firma wynajmuje ode mnie lokal, ale niestety mocno spóźnia się z
    opłatami - na tyle długo, że mam już prawo rozwiązać umowę. Wiem też, że
    przysługuje mi prawo zastawu. Nie chcę jednak od razu używać takich
    argumentów... Czy - aby ich zobligować do płacenia - mam prawo odłączyć
    im prąd/wodę/telefon itp.?

    Zaznaczam, że to ja mam umowy z dostawcami tych usług, a najemca ma mi
    refundować ponoszone koszty. Czy jeśli odłączę prąd, to najemca nie
    będzie mógł skutecznie się bronić stwierdzeniem, że nie miałem prawa
    odłączyć prądu, bo kwota którą mi zapłacił wystarczyła na opłacenie
    prądu przeze mnie (ale nie zostało już na mój czynsz)?

    --
    MiCHA