  • 1. Data: 2006-06-15 08:36:39
    Temat: wymowienie dla nauczyciela mianowanego
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Czy mozna dostac takie wymowienie bez zaproponowania 1/2 etatu mimo,
    ze szkola nie jest likwidowana (nauczyciel mianowany z 19 letnim
    stażem - w 2007 mialo byc kompletne 20 lat)
    Rozumiem, ze mozna skrocic wymowienie nawet do 1 mies a za pozostale 2
    zaplacic ale powolujac sie na art.20.1 Karty Nauczyciela najpierw
    trzeba chyba zaproponowac zmniejszenie etatu.
    Bedzie to rozstrzygal sad pracy ale zapytac sie na forum nie zaszkodzi
    *** blad ***

  • 2. Data: 2006-06-15 10:48:44
    Temat: Re: wymowienie dla nauczyciela mianowanego
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e6r6b2$plv$1@nemesis.news.tpi.pl blad
    <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> pisze:

> [...]
    > chyba zaproponowac zmniejszenie etatu.
    > Bedzie to rozstrzygal sad pracy ale zapytac sie na forum nie zaszkodzi
    Nie napisałeś tego wyraźnie ale zakładam, że jest to nauczyciel zatrudniony
    na podstawie mianowania w pełnym wymiarze czasu.
    Wydaje mi się, że art. 20 ust. 1 KN nie _obliguje_ pracodawcy do
    zaproponowania zmniejszenia wymiaru zatrudnienia, a jedynie _umożliwia_
    takie rozwiązanie. Jednak IMHO w opisanej sytuacji pracodawca będzie musiał
    wykazać przed sądem, że nie ma możliwości zatrudnienia nauczyciela na co
    najmniej 1/2 etatu ani uzupełnienia zatrudnienia.
    Pozostaje jeszcze kwestia stanu nieczynnego.
    Jestem bardzo ciekaw rozstrzygnięcia sądu - napisz proszę, jak to sie
    skończyło.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-06-15 12:36:44
    Od: i...@w...pl

    Jotte napisał(a):
    > Pozostaje jeszcze kwestia stanu nieczynnego.
    > Jestem bardzo ciekaw rozstrzygnięcia sądu - napisz proszę, jak to sie
    > skończyło.
    U mnie tak się właśnie skończyło i też miałam 19 lat pracy w
    pełnym wymiarze godzin , mianowanie itp.
    Pani dyrektor nakłamała w sądzie pracy , że nie ma dla mnie godzin
    ( zaraz po zwolnieniu mnie zatrudniła inną nauczycielkę do tego
    samego przedmiotu - panią emerytkę na 1/2 etatu ) , dokumentacja
    stwierdzająca merytoryczną poprawność i jak najlepszą ocenę mojej
    pracy ( tzw. karty hospitacji ) nie zostały udostępnione sądowi ,
    choć o to prosiłam , bo p. dyrektor stwierdziła , że nie ma
    obowiązku ich udostępniać w sądzie pracy , jako że są to
    dokumenty wewnętrzne , zresztą sąd przyznał jej rację ( !!!! ) .
    Tak więc pełna samowolka w obliczu prawa .

  • 4. Data: 2006-06-15 12:53:44
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    i...@w...pl wrote:
> [...]
    > dokumenty wewnętrzne , zresztą sąd przyznał jej rację ( !!!! ) .
    > Tak więc pełna samowolka w obliczu prawa .

    Ocena pracy nauczyciela powinna być tobie dostarczona na pismie.

  • 5. Data: 2006-06-15 13:36:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1150375004.283119.166420@i40g2000cwc.googlegrou
    ps.com
    i...@w...pl <i...@w...pl> pisze:

> [...]
    > dokumenty wewnętrzne , zresztą sąd przyznał jej rację ( !!!! ) .
    > Tak więc pełna samowolka w obliczu prawa .

    Czy w obu instancjach było tak samo?
    Czy miałaś prawnika?

    Jotte

  • 6. Data: 2006-06-15 18:58:57
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Jotte" <

> [...]
    > pracodawca będzie musiał wykazać przed sądem, że nie ma możliwości
    > zatrudnienia nauczyciela na co najmniej 1/2 etatu ani uzupełnienia

    to art.22 p.2 mówi o tym 1/2 etatu:
    2. Zasada ograniczenia zatrudnienia nauczyciela zatrudnionego na
    podstawie mianowania do wymiaru nie niższego niż 1/2 obowiązkowego
    wymiaru zajęć i proporcjonalnego zmniejszenia wynagrodzenia może być -
    za zgodą nauczyciela - stosowana również w wypadku, gdy z przyczyn, o
    których mowa w art. 20 ust. 1, nie ma możliwości zatrudnienia
    nauczyciela w pełnym wymiarze zajęć oraz nie istnieją warunki do
    uzupełnienia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych,
    wychowawczych lub opiekuńczych w innej szkole. W razie braku zgody
    nauczyciela zatrudnionego na podstawie mianowania na ograniczenie
    wymiaru zatrudnienia i proporcjonalne zmniejszenie wynagrodzenia,
    stosuje się przepisy art. 20.

    > Pozostaje jeszcze kwestia stanu nieczynnego.
    > Jestem bardzo ciekaw rozstrzygnięcia sądu - napisz proszę, jak to
    > sie skończyło.

    a co do stanu nieczynnego wyczytalem na stronie
    http://www.serwissamorzadowy.pl/articles/show_articl
    e.php?articleid=198
    ze to chyba jest albo sąd albo stan nieczynny (tak to rozumiemy, ale
    moze sie myle):

    "Jeżeli nauczyciel otrzyma wypowiedzenie z przyczyn wymienionych w
    art. 20 ust. 1 pkt 2 Karty Nauczyciela, może:
    - w terminie 7 dni wnieść odwołanie do sądu pracy, albo - w terminie
    do 30 dni złożyć pisemny wniosek o przeniesienie w stan nieczynny. "
    Jesli sie mylimy to jest 30 dni zeby sie zdecydowac. Na razie sprawa
    idzie do sadu pracy.
    *** blad ***

  • 7. Data: 2006-06-15 20:00:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e6samf$hgg$1@atlantis.news.tpi.pl blad

    > to art.22 p.2 mówi o tym 1/2 etatu:
    Nie cytuj niepotrzebnie, umiem znaleźć artykuł w akcie prawnym.
    Właśnie o to mi chodzi - IMO pracodawca powinien wykazać, że nie ma
    możliwości innej niż rozwiązanie stosunku pracy.

> [...]
    e.php?articleid=198
    > ze to chyba jest albo sąd albo stan nieczynny (tak to rozumiemy, ale moze
    Osobiście nie widzę konieczności wyboru między skierowaniem sprawy do SP, a
    zawnioskowaniem o stan nieczynny. IMHO można zrobić jedno i drugie. Ale może
    się mylę...

    Jotte

  • 8. Data: 2006-06-15 20:12:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    i...@w...pl napisał(a):

    [ciach ...]

    A nie lepiej było badać plan organizacyjny szkoły na następny rok
    szkolny? Tam jest mowa o to jakiemu nauczycielowi i ile godzin
    przydziela się w następnym roku szkolnym nauczycielowi.
    I nie bardzo wierzę w tę babcię emerytkę.
    W takiej sprawie bierze się 2 plany organizacyjne: bieżący i z
    następnego roku i porównuje sie czy rzeczywiście miało miejsce
    zmniejszenie liczby godzi i jak godziny zostały rozdzielone między
    nauczycieli, a więc nie ma mowy o tym by kogoś zatrudnić o nowego roku
    szkolnego bo go po prostu nie będzie w tym planie, a co za tym idzie nie
    będzie dla niego godzin.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 9. Data: 2006-06-15 20:19:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    blad napisał(a):
    > Czy mozna dostac takie wymowienie bez zaproponowania 1/2 etatu mimo, ze
    > szkola nie jest likwidowana (nauczyciel mianowany z 19 letnim stażem - w
    > 2007 mialo byc kompletne 20 lat)

    Można.

    > Rozumiem, ze mozna skrocic wymowienie nawet do 1 mies a za pozostale 2
    > zaplacic ale powolujac sie na art.20.1 Karty Nauczyciela najpierw trzeba
    > chyba zaproponowac zmniejszenie etatu.

    Nie trzeba niczego proponować.

  • 10. Data: 2006-07-03 19:02:27
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Jotte"

    no i sie nie dowiemy - dyr szkoły wycofał wypowiedzenie
    i wypada wycofać sprawę z sądu pracy.
    Najlepszy numer, że on nawet nie wiedział że sprawa do sądu poszła
    i po prostu z braku nauczycieli wycofal się z dwóch wypowiedzeń,

    my również nie dowiemy się co mu odbiło że dawał te wypowiedzenia
    z obietnica ich wycofania na 99%

    > Osobiście nie widzę konieczności wyboru między skierowaniem sprawy
    > do SP, a zawnioskowaniem o stan nieczynny. IMHO można zrobić jedno i
    > drugie. Ale może się mylę...

    związki twierdziły że albo sąd pracy albo stan nieczynny
    *** blad ***