  • 1. Data: 2006-06-15 09:34:17
    Temat: obiekty szczegolnie wazne dla bezpieczenstwa i obronnosci panstwa
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Może ktoś mi wyjasni - rozporządzenie ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia
    24 czerwca 2003 r. w sprawie obiektów szczególnie ważnych dla
    bezpieczeństwa i obronności państwa oraz ich szczególnej ochrony (Dz. U. z
    dnia 4 lipca 2003 r.) jest oparte na podstawie art. 6 ust. 2 pkt 4 ustawy
    z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej
    Polskiej:

    Art. 6.2. Do zadań Komitetu Obrony Kraju należy w szczególności:
    4) sprawowanie funkcji administratora w sprawach bezpieczeństwa i
    obronności Państwa w czasie obowiązywania stanu wyjątkowego i stanu
    wojennego - na zasadach określonych w odrębnych przepisach ustawowych,

    Czy to nie znaczy że to rozporządzenie RM dotyczy tylko sytuacji gdy
    obowiązuje stan wyjątkowy lub wojenny? Więc szczególna ochrona budynków
    uznanych za ważne dla bezpieczeństwa i obronności państwa nie powinna
    obowiązywać w "normalnych czasach" ?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 2. Data: 2006-06-15 16:48:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Henry (k) [###moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl.###] napisał:

    Poza stanem wyjątkowym obowiązek ich ochrony wynika z art. 5 Ustawy z
    dnia 22 sierpnia 1997 r.
    o ochronie osób i mienia. (Dz. U. z dnia 26 września 1997 r.). Po
    prostu w chwili wejścia w życie stanu wyjątkowego Komitet przejmuje
    rolę administratorów w zakresie ochrony.

  • 3. Data: 2006-06-16 07:51:31
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 15 Jun 2006 18:48:48 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > prostu w chwili wejścia w życie stanu wyjątkowego Komitet przejmuje
    > rolę administratorów w zakresie ochrony.

    Dziękuję za wyjaśnienie :-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2006-06-16 13:19:32
    Od: Robert <b...@g...pl>

    Henry (k) wrote:

    > Dziękuję za wyjaśnienie :-)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Henry
    BTW, ten KOK zostal chyba zastapiony przez gminne, powiatowe,
    wojewodzkie zespoly reagowania kryzysowego i rpzez cos na szczeblu
    centralnym ale nie pamietam nazwy.
    --> ustawy o poszczegolnych stanach nadzwyczajnych

    pzdr R.