  • 1. Data: 2002-11-12 17:03:31
    Temat: wymówienie
    Od: "piort" <p...@p...pl>

    Od 12 lat pracuje w prywatnej firmie zatrudniajacej około 100 osób, za
    cztery miesiące kończę 63 lata. Tydzień temu wezwal mnie dyrektor i wręczył
    mi nowe warunki płacy, obniżył mi pensję do połowy, a jeżeli mi to nie
    odpowiada, to jest równoznaczne z wymówieniem. Dotychczas miałem dwie
    średnie, teraz zostaję na jednej. Chodzi o to, że gdybym ukończył 63 lata,
    to byłbym w okresie ochronnym i nie mógłby mi wymówić. Dyrekcja wie, że
    rozpoznano u mnie nowotwór i obawiają się kosztów, gdybym chorował w
    okresie przedemerytalnym. Moralnie ocena tego posunięcia jest jednoznaczna,
    a jak to wygląda od strony prawnej? Czy jest sens walczyć? Poradźcie.
    Chętniej na priva.