  • 1. Data: 2007-08-10 16:53:09
    Temat: wykup mieszkan, a dzialania spoldzielni..
    Od: "Bartek" <N...@o...pl>

    Witam,

    Na wstępie przepraszam, jeśli było, szukałem ale nie znalazłem informacji -
    jeśli gdzieś coś ktoś ma w temacie prosze o linka lub jakieś informacje jak
    szukać.

    Chodzi mi o wykup mieszkań spółdzielczych - zgodnie z z ustawą obowiązującą
    od 1 sierpnia.

    Znajomi napisali pisemko, które było publikowane w GW, z tego co
    zrozumiałem - mogę je tu przytoczyć, ale wydaje mi się że jest ono znane.

    Otrzymali oni pismo ze spółdzielni w którym mniej/więcej napisane jest że:

    Powstał jakiś projekt

    Projekt uchwały zarządu spółdzielni w sprawie określenia przedmiotu odrębnej
    własności lokali w nieruchomości położonej....,

    Ten projekt jest konsultowany z mieszkańcami d w dniach takich i takich, w
    dniu takim i takim można składać pisemne poprawki, do dnia takiego i
    takiego te poprawki będą przyjęte lub odrzucone., Dalej do dnia jakiegoś
    tam uchwała zostanie przyjęta, i do dnia jakiegoś tam zostanie podjęta
    decyzja w sprawie j/w.

    [projekt uchwały ma być udostępniany _do wglądu_ dopiero za 2 tygodnie, ale
    dlaczego tylko do wglądu? ja chce ksero i chce sobie w domu na spokojnie
    przeanalizować, mogę jakoś o to powalczyć?]

    Teraz pytanie - o co chodzi?

    Czy spółdzielnie mają narzucony jakiś konkretny tryb działania? Czy muszą
    podejmować uchwały w tym temacie? Jak to wygląda?

    Jakie mogą podjąć uchwały? Jakie mają pole manewrowe?

    Co z trzy miesięcznym terminem odpowiedzi?

    [pismo lokatora złożone 1 sierpnia, czy 2 sierpnia, decyzja ma być podjęta
    _DO_ 30 listopada - czyli ponad ustawowy czas]

    Jakie decyzje w ogóle spółdzielnia podjąć może? Bo mam obawy - znając
    wcześniejsze działania tych ludzi, że będzie wielka kombinacja kosztem
    ludzi którzy prawa nie znają, i nie potrafią się wykłócić, uargumentować
    swojego zdania itp.

    Bardzo proszę o jakieś wskazówki, informacje, gdzie szukać, może jest ustawa
    gdzieś z komentarzem, tak co bym ja człowiek który miał tylko elementy prawa
    na studiach mógł to pojąć i zastosować ewentualnie?

    BTW: czy jest gdzieś jakiś artykuł może, traktujący o tym co zmienia się w
    praktyce przy zmianie statusu prawnego z mieszkania spółdzielczego na
    własnościowe? Jak wygląda kwestia remontu budynku, itp. itd.?

    Bardzo serdecznie dziękuje, mam nadzieje że w miarę precyzyjnie, ale bez
    zbędnych szczegółów wyłożyłem jaki mam problem.

    Za wszystkie porady będę zobowiązany.

    ewentualnie jeśli znalazł by się ktoś mocny w tym temacie, lub chcący na
    spokojnie pogadać, zapraszam na prv.

    --

    Pozdrawiam, Bartek