  • 1. Data: 2004-09-07 14:25:53
    Temat: wykorzystanie personaliow bez zezwolenia
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Pytanko: ktoś wykorzystał czyjeś dane (imię i nazwisko) w opowiadaniu
    humorystycznym. Opublikował je (strona WWW konkretnie). Były to dane
    konkretnej osoby i było to zrobione, trzeba przyznać, dość celowo.

    Co za to konkretnie grozi i dlaczego?

  • 2. Data: 2004-09-07 14:27:38
    Temat: Re: wykorzystanie personaliow bez zezwolenia
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Co za to konkretnie grozi i dlaczego?

    Jeśli gościu jest honorny to męska rozmowa.
    Jeśli nie to obicie ryja przez nasłanych posługaczy.

    Prawnie - nic.

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 3. Data: 2004-09-07 14:32:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek wrote:

    > Jeśli gościu jest honorny to męska rozmowa.
    > Jeśli nie to obicie ryja przez nasłanych posługaczy.

    Ciebie, Arni, się nie pytam.

  • 4. Data: 2004-09-07 15:11:58
    Od: Kaktus <K...@o...pl>

    Andrzej Lawa wrote:
> [...]
    > humorystycznym. Opublikował je (strona WWW konkretnie). Były to dane
    > konkretnej osoby i było to zrobione, trzeba przyznać, dość celowo.

    Art 212 kk a mozwe 216 kk w zaleznosci od tego co dokladnie zrobil :)

  • 5. Data: 2004-09-07 17:15:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:chkge7$dlr$1@news2.ipartners.pl...

    > Co za to konkretnie grozi i dlaczego?

    Samo imię i nazwisko nie identyfikuje jednoznacznie osoby. A więc pierwszy
    kłopot, to ewentualne wykazanie, że jesteś pokrzywdzonym. Inna sprawa, to
    czy w ogóle użycie czyiś danych w anegdocie jest czynem zabronionym. Moim
    zdaniem nie. Tak więc przychylam się do zdania Arka, że nic w tej sprawie
    zrobić nie można.

  • 6. Data: 2004-09-10 23:50:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Samo imię i nazwisko nie identyfikuje jednoznacznie osoby. A więc pierwszy
    > kłopot, to ewentualne wykazanie, że jesteś pokrzywdzonym. Inna sprawa, to

    Aha. Czyli pod ochronę danych osobowych ani prawa autorskie czy coś
    takiego to nie podpada, tylko ewentualnie wykazanie, że (1) te
    personalia oznaczają kogoś konkretnego oraz (2) naruszone zostały dobra
    tej konkretnej osoby?

    > czy w ogóle użycie czyiś danych w anegdocie jest czynem zabronionym.

    Czyli teoretyzując ktoś pisze że np. Aleksander Kwaśniewski to (i tutaj
    stek obelg, pomówień i insynuacji, jednakże nie wskazujących na
    konkretną osobę ani zadnekonkretne stanowisko) i mogą mu nafiukać, bo
    nie udowodnią, że miał na myśli jakiegoś konkretnego Aleksandra
    Kwaśniewskiego który poczuł się obelgami poruszony?

    PS: wszelka zbieżność przykładowych personaliów z czyimi kolwiek
    prawdziwymi personaliami jest całkowicie przypadkowa ;-D

    PPS: i czy takie zastrzeżenie wiele by zmieniło? ;->

  • 7. Data: 2004-10-04 11:19:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Sep 2004, Andrzej Lawa wrote:
    [...]
> [...]
    > + na myśli jakiegoś konkretnego Aleksandra Kwaśniewskiego który poczuł się

    Hm... zdaje się że widziałem gdzieś reklamy w których Aleksander
    Kwaśniewski (ale bynajmniej nie będący prezydentem RP) coś tam
    reklamował, sądzisz że (ów Aleksander) mógłby cię o coś pozwać ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd