  • 11. Data: 2010-05-13 18:52:42
    Temat: Re: wydanie spadku
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 13 May 2010 12:48:19 +0200, "Gajowy" <g...@t...net.pl>
    wrote:

    >hmmm a dzial to juz nie jest zrobiony? (podzial ulamkowy w sadzie) Jezeli nie to
    >jak to zrobic?

    no nie jest, bo maja procenty.
    czyli odbyla sie sprawa o nabycie spadku.

    teraz jeszczez sprawa o dzial spadku (czyli kto co fizycznie dostaje,
    okreslenie splat itp).
    oczywiscie dzial spadku nie musi byc w sadzie, mozna zrobic
    notarialnie (ale to wtedy gdy spadkobiercy sa zgodni :)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 12. Data: 2010-05-17 12:16:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 May 2010, Cyb wrote:

    > no nie jest, bo maja procenty.
    > czyli odbyla sie sprawa o nabycie spadku.
    >
    > teraz jeszczez sprawa o dzial spadku (czyli kto co fizycznie dostaje,

    Ale IMHO wnioskowanie w tę stronę może prowadzić do błędu.
    Przecież nie ma przeciwwskazań, aby jak ktoś dostał np. 25% udziału
    w domu właśnie te 25% sobie zostawił.
    Albo zamienił na 34% udziału w domu, biorąc dodatkowe 9% w zamian
    za rezygnację z udziału w samochodzie. Tak czy inaczej będzie miał
    "procenty", po dziale spadku.
    Możliwość zniesienia współwłasności to jest prawo współwłaściciela,
    nie obowiązek, i *MOŻE* mieć miejce przy dziale spadku (a mi wychodzi,
    że wcale nie musi).

    Zgadza się? (jak nie, to bardzo proszę o przepis który ZMUSZA do
    indywidualizacji własności podczas działu).

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-05-17 13:31:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Zgadza się? (jak nie, to bardzo proszę o przepis który ZMUSZA do
    > indywidualizacji własności podczas działu).

    Coś mi się kołacze, że gdzieś w KC były jakieś zapisy o podjęciu decyzji
    przekraczającej zwykły zarząd przez współwłaściciela większościowego
    przy sprzeciwie współwłaściciela mniejszościowego...

    O, mam: art 199 KC. Może tędy?

    A w 210 i dalej jest też coś o przymusowym zniesieniu współwłasności...