eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowspólnota mieszkaniowa - pogłebianie poziomu w piwnicy, obniżenie terenu czy można samowolnie? › wspólnota mieszkaniowa - pogłebianie poziomu w piwnicy, obniżenie terenu czy można samowolnie?
  • Data: 2008-05-10 20:26:34
    Temat: wspólnota mieszkaniowa - pogłebianie poziomu w piwnicy, obniżenie terenu czy można samowolnie?
    Od: "iza" <i...@u...to.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budynek jest własnoscią wspólnoty, która liczy sobie 9 mieszkań. Nie
    wszystkie mieszkania są wykupione od gminy. Teren wokół budynku jest
    zabytkowy i należy do gminy. Piwnice nie sa własnościami lokatorów ale
    przypisane są niejako mieszkaniom. Moja piwnica ma wjscie od zewnątrz
    budynku i sąsiaduje z garażem sąsiada (garaż wykupiony na własność). Do
    garażu prowadzi droga o pewnym spadku w dół, mniej więcej w połowie tego
    spadku znajdują się drzwi do mojej piwnicy (prostopadle do drzwi
    garażowych). Wejście do mojej piwnicy jest równe z poziomem gruntu. Trzymam
    w niej motocykl, który jest wprowadzany i wyprowadzany. Sąsiad bez mojej
    wiedzy i zgody (tym samym bez zgody wspólnoty, gminy czy konserwatora
    zabytków) obniża poziom garażu o 30-50 cm, oraz obniża poziom wjazdu do
    swojego garażu.Tym samym powoduje, że moja piwnica nie ma wejścia na równi z
    gruntem tylko przy drzwiach jest uskok kilkudziesięcio centymetrowy. Na
    stwierdzenie, by poziom przy wejsciu do mojej piwnicy pozostał bez zmian,
    bądź zrobił również łagodny spadek (równie pochyłą) do mojego wejścia,
    argumentuje, ze samochód mu nie wjedzie i twierdzi, ze winnam sama sobie
    obniżyc i zmienić drzwi wejsciowe do nowego - przez niego "wydłubanego"
    poziomu.
    I tu moje pytania:
    1. Czy moze bez zgody wspólnoty dokonywac takich zmian (gruncie gminy i
    poziom podłogi garażu)?
    2. Czy na tego typu prace wymagana jest jakaś urzędowa zgoda?
    3. Czy mam prawo jakos interweniowac, gdyż nie mam środków na tego typu
    przeróbki i zakup nowych drzwi do piwnicy, bo sąsiad ma jakies fanaberie?

    Proszę o konstruktywne uwagi i porady, gdyż lada dzień zostanę postawiona
    przed faktem dokonanym.