eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowspólnota mieszkaniowa - pogłebianie poziomu w piwnicy, obniżenie terenu czy można samowolnie? › Re: wspólnota mieszkaniowa - pogłebianie poziomu w piwnicy, obniżenie terenu czy można samowolnie?
  • Data: 2008-05-11 09:07:17
    Temat: Re: wspólnota mieszkaniowa - pogłebianie poziomu w piwnicy, obniżenie terenu czy można samowolnie?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "iza" <i...@u...to.o2.pl> napisał

    > Sąsiad bez mojej wiedzy i zgody (tym samym bez zgody wspólnoty,
    > gminy czy konserwatora zabytków) obniża poziom garażu o 30-50 cm,
    > oraz obniża poziom wjazdu do swojego garażu.Tym samym powoduje, że
    > moja piwnica nie ma wejścia na równi
    > z gruntem tylko przy drzwiach jest uskok kilkudziesięcio
    > centymetrowy.

    Żeby prowadzić takie roboty potrzebne jest pozwolenie na budowę.
    Żeby je uzyskać trzeba m.in. mieć zgodę właściciela nieruchomości
    czyli wspólnoty i gminy.
    Jeśli sąsiad rozpocznie roboty bez zezwolenia to zgłoś to
    (na piśmie!) do nadzoru budowlanego (w starostwie powiatowym).
    Oprócz tego powiadom zarządców nieruchomości (gmina i wspólnota).
    Jeśli nadzór budowlany zadziała szybko to wstrzyma roboty.
    Jeśli roboty zostaną wykonane to pozostanie dochodzić
    przywrócenia stanu poprzedniego, ale to może być droga przez
    mękę, więc lepiej zmusić nazdzór do szybkiej reakcji.