  • 11. Data: 2006-05-14 14:57:11
    Temat: Re: wlamanie na konto e-mail
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > jak sie nie wlamal skoro zmienil mi haslo ... ? no to sie wlamal a nie
    > podszyl, bo gdyby sie podszyl to nie robil by nic z moim kontem, a zmienil
    > mi dane w nim, tak abym nie mogl sie na te konto zalogowac.
    A to zmienia postać rzeczy :)

  • 12. Data: 2006-06-11 20:12:21
    Od: "RW" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cyberix" <r...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli to prawda:
    > 1. zgłosić na Allegro
    > 2. zgłosić na Policje

    Tak, tylko , jeżeli to konto na jednym z popularnych serwerów onet, wp, o2
    itd....to pewnie je anonimowo zakładałeś..jak to zwykle bywa, więc jak
    udowodnisz, że ono nalezy do Ciebie, a nie do tego włamywacza?
    Druga sprawa, byc może w opcji "zapomniałem hasła" miałes tak banalne
    pytanie i odpowiedz, ze bez problemu przejął twoją skrzynke....a więc tez
    nie udowodnisz, że to było działanie siłowe....no chyba, że treści listów
    udowadniają twoją stronę...jeżeli jej nie usunął..nie wiem, czy operatorzy
    trzymaja archiwa....

    Pozdrawiam

    rudzik

  • 13. Data: 2006-06-11 20:58:55
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-06-11 22:12, RW wrote:
> [...]
    > itd....to pewnie je anonimowo zakładałeś..jak to zwykle bywa, więc jak
    > udowodnisz, że ono nalezy do Ciebie, a nie do tego włamywacza?

    Normalnie udowodni. Na to konto przychodziły maile do niego adresowane.
    W razie wątpliwości Sąd/prokurator/policjant przesłucha w charakterze
    świadków jego kontrahentów, kolegów etc.

> [...]
    > udowadniają twoją stronę...jeżeli jej nie usunął..nie wiem, czy operatorzy

    Art. 268a kk nie wymaga aby sprawca dokonał przejęcia "siłą". Wystarczy
    wykazać, że sprawca:
    1. nie był osobą uprawnioną;
    2. utrudnił dostęp do danych informatycznych.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do

  • 14. Data: 2006-06-11 21:21:45
    Od: "RW" <r...@p...onet.pl>

[...]

    No jeżeli to udowodni i tak wynika z treści listów to tak, ale jeżeli to
    były lakoniczne treści typu OK, przelewam itp...to może być trudne....a
    jeżeli włamywacz już wszystko pokasował i powie, ze to jego skrzynka
    a...@o...pl to jak udowodni że to nie skrzynka włamywacza?.A jak włamywacz
    powie, ze on sobie ja założył w np..2000 roku i potem mu ktos sie włamał (
    nasz pokrzywdzony) i potem prowadził jakieś interesy na tej skrzynce....A
    jak włamywacz wszystko skasuje i już nigdy się nie zaloguje....chyba ze są
    archiwa operatora, ....obawiam się, ze to może być sprawa zbyt małej wagi
    dla policji...hm, gdyby to była skrzynka ..premiera;)...:))

    Wiesiek