  • Date: Sun, 11 Jun 2006 22:58:55 +0200
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wlamanie na konto e-mail

    On 2006-06-11 22:12, RW wrote:
    > Użytkownik "Cyberix" <r...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, tylko , jeżeli to konto na jednym z popularnych serwerów onet, wp, o2
    > itd....to pewnie je anonimowo zakładałeś..jak to zwykle bywa, więc jak
    > udowodnisz, że ono nalezy do Ciebie, a nie do tego włamywacza?

    Normalnie udowodni. Na to konto przychodziły maile do niego adresowane.
    W razie wątpliwości Sąd/prokurator/policjant przesłucha w charakterze
    świadków jego kontrahentów, kolegów etc.

    > Druga sprawa, byc może w opcji "zapomniałem hasła" miałes tak banalne
    > pytanie i odpowiedz, ze bez problemu przejął twoją skrzynke....a więc tez
    > nie udowodnisz, że to było działanie siłowe....no chyba, że treści listów
    > udowadniają twoją stronę...jeżeli jej nie usunął..nie wiem, czy operatorzy
    > trzymaja archiwa....

    Art. 268a kk nie wymaga aby sprawca dokonał przejęcia "siłą". Wystarczy
    wykazać, że sprawca:
    1. nie był osobą uprawnioną;
    2. utrudnił dostęp do danych informatycznych.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do