  • 11. Data: 2006-08-30 14:44:48
    Temat: Re: wgląd do księgi wieczystej
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    wombi napisał(a):

    > Czy ja pisałem jak ten przepis działa w praktyce? Pytająca chciała
    > wiedzieć jaki przepis penalizuje brak zameldowania/zameldowanie w
    > miejscowości w której się nie mieszka. Przeczytaj cały wątek dokładnie
    > to może nie będziesz pisał i zaśmiecał grupy takimi durnymi wstawkami.

    Wybacz mi, ale przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś. Przepis o którym
    piszesz powyżej nie istnieje, bo byłby bzdurny. Nie można karać kogoś za
    meldunek lub jego brak w miejscu w którym nie mieszka. Prawo sankcjonuje
    wyłącznie zamieszkiwanie bez meldunku.

    Lukasz prawidłowo zwrócił uwagę, że można być legalnie zameldowanym w
    miejscu, w którym się nie mieszka. Dlaczego ? Bo nie wyklucza to
    jednoczesnego tymczasowego meldunku w miejscu zamieszkiwania.
    Rozwiązanie typowe dla wszelkiej maści zamiejscowych studentów.

    Z tego co napisała autorka wątku, nie wynika że nie jest zameldowana
    czasowo w miejscu zamieszkania.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 12. Data: 2006-08-30 14:45:29
    Od: Lukasz <b...@w...pl>

    wombi wrote:

> [...]
    > miejscowości w której się nie mieszka. Przeczytaj cały wątek dokładnie
    > to może nie będziesz pisał i zaśmiecał grupy takimi durnymi wstawkami.
    Przepraszam post powinien pojsc pietro wyzej (Andrzej Lawa)
    Jeszcze raz sorry:)
    Lukasz

  • 13. Data: 2006-08-30 14:49:53
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Sebcio napisał(a):
> [...]
    > kogoś za meldunek lub jego brak w miejscu w którym nie mieszka. Prawo
    > sankcjonuje wyłącznie zamieszkiwanie bez meldunku.

    Tak?
    Art. 4. Obowiązek meldunkowy polega na:
    1) zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
    2) wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
    3) zameldowaniu o urodzeniu dziecka,
    4) zameldowaniu o zmianie stanu cywilnego,
    5) zameldowaniu o zgonie osoby

    zwracam uwagę na punkt 2

    I: "Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku meldunkowego,"

    KG

  • 14. Data: 2006-08-30 15:13:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sebcio wrote:

> [...]
    > kogoś za meldunek lub jego brak w miejscu w którym nie mieszka. Prawo
    > sankcjonuje wyłącznie zamieszkiwanie bez meldunku.

    Bez _prawidłowego_ meldunku.

    > Lukasz prawidłowo zwrócił uwagę, że można być legalnie zameldowanym
    > w miejscu, w którym się nie mieszka. Dlaczego ? Bo nie wyklucza to

    Nie można.

    > jednoczesnego tymczasowego meldunku w miejscu zamieszkiwania.

    Tymczasowy meldunek nie może przekroczyć 2 miesięcy - jeśli ktoś jest
    tymczasowo zameldowany w tej samej miejscowości ponad 2 miesiące, musi
    zameldować się na pobyt stały.

    > Rozwiązanie typowe dla wszelkiej maści zamiejscowych studentów.

    Studenci stanowią jeden z wyraźnie określonych wyjątków od powyższej reguły.

  • 15. Data: 2006-08-30 16:12:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Tymczasowy meldunek nie może przekroczyć 2 miesięcy - jeśli ktoś jest
    > tymczasowo zameldowany w tej samej miejscowości ponad 2 miesiące, musi
    > zameldować się na pobyt stały.

    jakaś podstawa tego ograniczenia?
    bo w ustawie nie widzę

    KG

  • 16. Data: 2006-08-30 17:31:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > jakaś podstawa tego ograniczenia?
    > bo w ustawie nie widzę

    To popatrz w artykule 8.

  • 17. Data: 2006-08-30 19:12:04
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > To popatrz w artykule 8.

    "chyba że zachodzą okoliczności wskazujące na to, iż pobyt ten nie
    utracił charakteru pobytu czasowego"

    KG

  • 18. Data: 2006-08-30 21:00:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > "chyba że zachodzą okoliczności wskazujące na to, iż pobyt ten nie
    > utracił charakteru pobytu czasowego"

    Ale to trzeba wykazać.

  • 19. Data: 2006-08-31 06:13:25
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-08-30, wombi <j...@d...pl> wrote:

    > Kodeks wykroczeń
    >
    > Art. 147. § 1. Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku meldunkowego,
    > podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.
    > § 2. Kto, będąc do tego obowiązany, nie zawiadamia właściwego organu o
    > niedopełnieniu przez inną osobę ciążącego na niej obowiązku
    > meldunkowego,podlega karze grzywny albo karze nagany.

    I gdzie tu mowa o tym, że trzeba mieszkać tam, gdzie jest się
    zameldowanym?

    Renata

  • 20. Data: 2006-08-31 06:18:11
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-08-30, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > 147KW - zagrożenie naganą, grzywną lub nawet ograniczeniem wolności.
    > Polecam też lekturę ustawy o ewidencji ludności.

    I gdzie tam jest mowa o tym, że trzeba mieszkać tam, gdzie jest się
    zameldowanym?

    Renata