  • 31. Data: 2006-09-01 08:12:30
    Temat: Re: wgląd do księgi wieczystej
    Od: "dexth" <d...@i...pl>

    news:ed8j3k$sum$1@inews.gazeta.pl...
    [................]
    > art.2 ustawy o księgach wieczystych i hipotece, "Księgi wieczyste są
    jawne".
    > Co ma urząd do księgi wieczystej? Nie chodziło o ewidencję gruntów?

    Może urzędnik ma księgi wieczyste poukładane w/g numeru księgi i nie jest w
    stanie jej odnaleźć w/g numeru posesji?

  • 32. Data: 2006-09-01 16:13:53
    Od: "Aśka" <l...@p...onet.pl>

    > Co ma urząd do księgi wieczystej? Nie chodziło o ewidencję gruntów?
    >
    > KG

    Tzn pisząc pan w urzędzie miałam na myśli pana z sądu rejonowego - wydział
    ksiąg wieczystych
    w skrócie urzędnik :)

    Czyli kiedy tam się stawię będę twardo stać przy swoim że mimo to iż nie mam
    aktu własności to mam prawo wglądu do księgi. O ile najpierw w wydziale
    geodezji okaże się że takowa istnieje.

    Pozdrawiam
    Joanna Bilska

  • 33. Data: 2006-09-01 19:29:08
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-08-31, kam <#k...@w...pl#> wrote:

    > kary za mieszkanie w innym miejscu nie ma
    > ale za niewymeldowanie się z miejsca zameldowania - tak
    > za niezameldowanie w nowym miejscu też

    Ale przecież można być zameldowanym w dwóch miejscach.

    Renata

  • 34. Data: 2006-09-02 07:09:41
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Może urzędnik ma księgi wieczyste poukładane w/g numeru księgi i nie jest
    > stanie jej odnaleźć w/g numeru posesji?

    W KW w ogóle nie ma numeru posesji :)

    Bo to jest w ogóle baza rozproszona..............

    W starostwie powiatowym (ewidencja kartograficzna) masz:

    1) mapy, czyli rejestr współrzędna geograficzna -> numer działki
    2) rejestr gruntów, czyli baza numer działki -> numer KW (oraz właściciel)

    W gminie jest rejestr podatkowy, czyli baza
    3) Właściciele -> numery działek

    W sądzie są prowadzone KW, czyli rejestr

    4) Numer KW -> właściciel oraz malutka mapka okolic nieruchomości

    Oczywiście wszystkie cztery bazy są ze sobą zwykle niespójne. Dodatkowo (1 i
    4) są publiczne, (2) prywatne a (3) chronione