  • 11. Data: 2004-09-09 11:30:49
    Temat: Re: wezwanie do wojska a praca - pilne !!!
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 9 wrz o godzinie 12:53, na pl.soc.prawo, KEMOT napisał(a):

    > Zostaje zapewne wyrejstrowany z ZUS po czym zarejstrowany przez wojsko -
    > płatnikiem składek staje się wojsko.

    Tak.

    > Ja otrzymywałem najniższą krajową 760 zł. brutto minus wszystkie obciążenia:

    czekaj, czekaj, o czym Ty mówisz?
    To w zasadniczej służbie otrzymuje się teraz coś w rodzaju angażu i
    minimalna płacę, potrącenia, składki itp ?????

    > chyba wyżywienie składki ZUS etc. co dawało do ręki około średnio na miesiąc 300
    zł. żołdu.

    Jeżeli jest tak jak piszesz - to nie rozumiem skąd taka panika przed
    wojskiem? przecież to finansowo /z twojego postu/ jest dla zdecydowanej
    większości młodych mężczyzn kapitalny układ. W 'cywilu" po opłaceniu nawet
    by im tyle nie pozostało. ;)

    > Oczywiście że pracodawca może zwolnić z różnych powodów (brak etatu czy coś innego)
    ale
    > nie z powodu służby wojskowej.

    Oczywiście że nie z powodu powołania. Po prostu w okresie trwania służby
    wojskowej młodzieńcowi kończy się umowa o pracę to po zakończeniu służby
    były pracodawca nawet może na niego nie spojrzeć, nie mówiąc o
    zatrudnieniu. W dawnych czasach zakłady pracy miały obowiązek przyjąć
    wracającego ze służby wojskowej. Ale to było daaawno, daawno temu, zresztą
    od tamtych czasów zmianie uległo więcej rzeczy.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 12. Data: 2004-09-09 12:57:39
    Od: "KEMOT" <kemot(USUŃ TO)@inetia.pl>

    Ja odbyłem w 2001 roku zasadniczą służbę wojskową dla absolwentów wyższych
    uczelni 6 miesięcy - Szkoła Podchorążych Rezerwy WSO we Wrocławiu. Składki
    ZUS opłacało mi wojsko. Staż pracy etc. po 12 misiącach możliwość zasiłku
    etc. Dla osoby na której utrzymaniu jest rodzina:żona,dzieci jest to dobre
    wyjście. Dla żołnierza żołd dla żony odpowiedni zasiłek i wojsko dzieciom
    też z głodu nie pozwoli umrzeć. Taki poborowy bez zawodu może równierz
    zdobyć zawód jakiś np. kierowcy, ma możliwość pozostania w wojsku za
    pensię sporo ponad 1000zl (wykształcenie podstawowe jako kierowca) plus
    różne dodatki. Skąd panika przed wojskiem. Zależy co jest ważniejsze
    zdrowie czy pieniądze. Trafiają się elementy które aby nie pójść do
    więzienia wolą iść do wojska. Nie liczysz chyba że jeżeli rodzina, szkoła
    etc. nie wychowała takiego elementu to wojsko zrobi to od ręki. W wojsku
    panuje prawo dżungli. Pobór jest tylko po to żeby odpowiedni ludzie mieli
    etaty, pozostali żeby mieli możliwość zarobienia na lukratywnych dostawach
    dla wojska etc. Za dużo jest wydawane pieniędzy na wojsko a zdolność
    bojowa jest taka akurat na obrone w czasie II wojny światowej. Jedyne
    sensowne rozwiązanie to rozpędzić to pospolite ruszenie. Nasza armia nas
    przed niczym nie obroni. Nieco ponad 2% PKB wydane w 2001 roku na armie to
    starata pieniędzy.

  • 13. Data: 2004-09-09 23:45:05
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia śro 8. września 2004 19:29 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Artur Ch.:

    > Co tracisz?

    Jeszcze się pytasz? Wszystko. Samo przymusowe wcielenie do organizacji
    zrzeszającej zabójców jest dla mnie niezrozumiałe. Zresztą dobrowolne tam
    zgłaszanie się również.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)