    From: Sołtys <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wezwanie do sądu - co robić
    Date: Tue, 8 Jul 2003 09:53:26 +0200
    Sender: s...@o...pl@spartacus.kim.pl

    witam !!
    jestem tu nowy i mam prośbę o pomoc bo w googlu nic nie znalazłem.
    stałem się ofiarą rozboju w kwietniu. na policji powiedziano mi ze proces
    odbędzie
    się do 3 miesięcy od daty napadu (13 kwietnia)
    dostałem już 2 zawiadomienia z prokuratury o rozpoczęciu postepowania (bo
    jeden dres
    był nieletni i będzie odpowiadał w sądzie dla nieletnich a dwóch jak
    dorośli)
    (bo dresków złapali i przedstawiono im akt oskarżenia z $280kk :-)
    dzisiaj na 99% dostałem wezwanie na rozprawę
    w charakterze pewnie ofiary-świadka.

    poleconego nie odebrałem i tu mam kłopot:

    1. wyjeżdżam za tydzień na 2 tygodnie, a pewnie w tym czasie będzie
    rozprawa -
    czy to że nie odebrałem wezwania, odroczy rozprawę czy toczyć się bedzie
    beze mnie
    (złożyłem na policji zeznania w dniu napadu).

    2. Czy wezwą mnie kolejny raz ? a jeśli to kiedy może być następna rozprawa
    czy może dowalą karę jakąś za niestawienie się (chociaż nie odebrałem
    wezwania)

    3. czy rozprawa może odbyć się beze mnie w ogóle (tylko na podstawie moich
    zeznań
    i przyznania się do winy oskarżonych, bo tak mi powiedziano na policji)

    4.ile razy moge nie odebrać takiego wezwania bo potem jestem w domu kilka
    dni i znowu wyjeżdżam
    (w koncu studenckie wakacje) i bede dopiero w domu na począku września)

    5. czy nie zastosują dowiezienia na rozprawę jak się wkurzą ?? ja jestem
    ofiarą i jedynym świadkiem.

    dzieki za szybką odpowiedź co robić