  • 21. Data: 2007-04-19 22:30:33
    Temat: Re: weksel/samochód służbowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:f08mss$8mq$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Po co mi samochód, jak mogę mieć pieniądze i kupić sobie nowy lepszy :)
    > Ty myślisz że po co bierze się weksle gwarancyjne? Tak bez powodu?

    Pytająca twierdziła, ze w celu zabezpieczania przed przywłaszczeniem samochodu.

  • 22. Data: 2007-04-20 04:30:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Pytająca twierdziła, ze w celu zabezpieczania przed przywłaszczeniem
    > samochodu.

    Nooo ...
    Ale weksel to nie alarm samochodowy. Od przywłaszczy oni wyegzekwują
    pieniądze.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 23. Data: 2007-04-20 10:38:04
    Od: r...@w...pl

    Hej! To znowu ja:). Przyznam, że mnie trochę nastraszyliście...
    Naprawdę nie wiem, co robić. Gdy rozmawiam ze znajomymi, to większość
    twierdzi, że to normalna praktyka. Jeśli chodzi o ten samochód, to
    znam coraz więcej szczegółów, tzn. ma być GPS (czyli w przypadku
    kradzieży - chyba się odnajdzie?:) ), pracownik tej firmy mówił, że
    mieli już jeden przypadek "przywłaszczenia" (ponoć znaleźli ów
    pracownika i auto firmowe nad morzem).
    Firma wygląda na porządna - branża kosmetyczna (produkcja i sprzedaż
    kosmetyków "od stóp do głów" , istnieje od 1949, siedziba w Krakowie,
    zatrudnia ponoć 15 przedstawicieli. Zaproponowali mi okres próbny,
    potem umowa o pracę, jeśli chodzi o eksploatację auta - ma być karta
    (?), auto tylko do celów służbowych (nic strasznego - mam samochód w
    rodzinie i motocykl:) ).
    Biję się z myslami, ale nie mogę już wysiedzieć w domu. Poręczycielem
    ma być moja mama i tylko tego się boję, że wciągnę ją w jakieś
    niepotrzebne kłopoty.
    Dzięki jeszcze raz za poświęcony mi czas!
    Pozdrawiam serdecznie!

    --
    Ania..

  • 24. Data: 2007-04-20 11:23:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    r...@w...pl pisze:

    > Gdy rozmawiam ze znajomymi, to większość
    > twierdzi, że to normalna praktyka.

    Oczywiście że całkiem normalna.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 25. Data: 2007-04-20 13:38:31
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik r...@w...pl napisał:
    > Hej! To znowu ja:). Przyznam, że mnie trochę nastraszyliście...
    > Naprawdę nie wiem, co robić. Gdy rozmawiam ze znajomymi, to większość
    > twierdzi, że to normalna praktyka.

    Toż gdzie oni idą do pracy!?
    Nie zdają sobie sprawy co wyprawiają podpisując weksel in blanco!?
    To tak jakby sami sobie gilotynę ostrzyli. :(

    > Biję się z myslami, ale nie mogę już wysiedzieć w domu. Poręczycielem
    > ma być moja mama i tylko tego się boję, że wciągnę ją w jakieś
    > niepotrzebne kłopoty.

    Oj wciągniesz i to w straszne gówno :(

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 26. Data: 2007-04-20 15:25:50
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    > Po co mi samochód, jak mogę mieć pieniądze i kupić sobie nowy lepszy :)
    > Ty myślisz że po co bierze się weksle gwarancyjne? Tak bez powodu?

    Hmm, czyli firma bierze kase z weksla, a co z tym przywłaszczonym
    samochodem?? Przekazują osobie, która go przywłaszczyła, czy mimo wzięcia
    kasy starają się go odebrac??
    Pozdrawiam Przemek

  • 27. Data: 2007-04-20 16:49:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nooo ...
    > Ale weksel to nie alarm samochodowy. Od przywłaszczy oni wyegzekwują
    > pieniądze.

    I bez tego weksla niby będzie jakiś kłopot z uzyskaniem tytułu?

  • 28. Data: 2007-04-20 17:01:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > I bez tego weksla niby będzie jakiś kłopot z uzyskaniem tytułu?

    Czytasz to co piszę?
    bez weksla też się da, ale z wekslem będzie 10 razy szybciej.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 29. Data: 2007-04-20 18:29:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czytasz to co piszę?
    > bez weksla też się da, ale z wekslem będzie 10 razy szybciej.

    Bez weksla możesz samochód odzyskać jeszcze w czynnościach niecierpiacych
    zwłoki, czyli w kilka godzin. W głowę zachodzę, gdzie w Polsce są sądy, które
    wydają prawomocne tytuły wykonawcze w takim czasie. O ich egzekucji już nie
    wspominam.

  • 30. Data: 2007-04-20 18:55:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Bez weksla możesz samochód odzyskać jeszcze w czynnościach
    > niecierpiacych zwłoki, czyli w kilka godzin.

    Aleś się uparł :)
    Jak wiadomo gdzie jest samochód to policja odeśle cię na drzewo.
    Policja nie jest od rozstrzygania sporów między właścicielem samochodu a
    jego posiadaczem.
    Jako posiadacz powiem policji że właściciel użyczył mi samochód na
    podstawie ustnej umowy (czy nawet pisemnej), przekazał mi dowód
    rejestracyjny, itd. I co zrobi policja? Mi nic, a właściela pouczy że od
    rozstrzygania sporów cywilnoprawnych jest sąd.

    > W głowę zachodzę, gdzie w Polsce są sądy, które wydają prawomocne tytuły wykonawcze
    w takim
    > czasie.

    Tajne przez poufne :)
    Ale takich sądów jest większość, poza dużymi miastami.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com