  • 11. Data: 2007-04-19 17:09:53
    Temat: Re: weksel/samochód służbowy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek pisze:

    > tylko przygłup mógłby wymyślić.

    Taki post jak twój ...

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 12. Data: 2007-04-19 18:11:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:f07dto$cp5$2@news.onet.pl...

    > Nie, to oszukańcza praktyka.

    A na czym Twoim zdaniem polega tu oszustwo?

  • 13. Data: 2007-04-19 18:13:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marchefkowy" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    > mnie to smierdzi... No bo jak? Przywłaszczysz sobie samochód i co?

    Nie panikował bym. Co firmie z tego, że złozą zawiadomienie, a ona wyjedzie?
    Maja zawsze tego poręczxyciela. Bez poręczyciela oczywiścei weksel nie ma sensu,
    bo rosdzczenie o zwrot pojazdu jest oczywiste i bez niego.

  • 14. Data: 2007-04-19 20:14:28
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > A na czym Twoim zdaniem polega tu oszustwo?

    Na wykorzystaniu niepełnego pojmowania przez potencjalnego pracownika
    skutków wypełnienia takiego weksla i - później - doprowadzenie go do
    niekorzystnego rozporządzenia własnym mieniem.

    Szczególnie gdy pracodawca wymaga od pracownika wypełnienia weksla
    IN BLANCO jest to po pierwsze niemoralne, po drugie wysoce podejrzane,
    a właściwie od razu śmierdzi przekrętem.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 15. Data: 2007-04-19 20:24:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Bez poręczyciela oczywiścei weksel nie ma sensu, bo rosdzczenie o zwrot pojazdu
    jest oczywiste i bez
    > niego.

    Sens jest taki że łatwiej i szybciej uzyskać tytuł wykonawczy z weksla
    niż uzyskać tytuł wykonawczy na wydanie rzeczy.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 16. Data: 2007-04-19 20:40:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > IN BLANCO jest to po pierwsze niemoralne, po drugie wysoce podejrzane,
    > a właściwie od razu śmierdzi przekrętem.

    No ale do oszustwa, tu dość daleko.

  • 17. Data: 2007-04-19 20:41:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Sens jest taki że łatwiej i szybciej uzyskać tytuł wykonawczy z weksla niż
    > uzyskać tytuł wykonawczy na wydanie rzeczy.

    Jeśli pytająca sobie przywłaszczy ów samochód, to po prostu zgłoszą
    przywłaszczenie i samochód znajdzie Policja. Znasz prostszy sposób?

  • 18. Data: 2007-04-19 20:47:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Znasz prostszy sposób?

    Oczywiście. Większość rzeczy jest prostsza niż postępowanie karne.
    Składasz pozew o wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym na
    podstawie weksla i masz nakaz zapałty, który jako wydany na podstawie
    weksla, warrantu, rewersu lub czeku staje się natychmiast wykonalny po
    upływie terminu do zaspokojenia roszczenia. Wcześniej nakaz zapłaty z
    chwilą wydania stanowi tytuł zabezpieczenia, wykonalny bez nadawania mu
    klauzuli wykonalności.

    Czyli według mnie po 2-3 tygodniach pani spotyka się z komornikiem.
    Policja i prokurator będą szybsi? Będą wolniejsi z 10 razy :)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 19. Data: 2007-04-19 20:57:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zaspokojenia roszczenia. Wcześniej nakaz zapłaty z chwilą wydania stanowi
    > tytuł zabezpieczenia, wykonalny bez nadawania mu klauzuli wykonalności.

    Ale dostaniesz nakaz zapłaty pieniędzy, a nie wydania samochodu. Weksel nie
    przyda sie w rzadaniu zwrotu pojazdu.

    > Czyli według mnie po 2-3 tygodniach pani spotyka się z komornikiem. Policja i
    > prokurator będą szybsi? Będą wolniejsi z 10 razy :)

    Jeśli wiadomo gdzie jest samochód, to policja może to załatwić w kilka godzin.
    Jeśli nie wiadomo, to i ta\k policji pójdzie szybciej.

  • 20. Data: 2007-04-19 21:23:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Ale dostaniesz nakaz zapłaty pieniędzy, a nie wydania samochodu. Weksel
    > nie przyda sie w rzadaniu zwrotu pojazdu.

    Po co mi samochód, jak mogę mieć pieniądze i kupić sobie nowy lepszy :)
    Ty myślisz że po co bierze się weksle gwarancyjne? Tak bez powodu?

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com