    From: "Włodzimierz" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: weksel - nakaz zaplaty, jak sę bronić?
    Date: Fri, 5 Dec 2008 12:13:06 +0100

    Wygląda to tak: Kilka lat temu podpisałem weksel in blanco, poręczyła go tez
    podpisem moja żona. Do weksla została sporządzona deklaracja na której
    zostało spisane dla kogo wystawiony jest weksel a dokładnie do jakiej sprawy
    sądowej. Spisana była tez kwota spłat miesięcznych. Płaciłem systematycznie.
    Osoba z którą sporządzałem te dokumenty twierdziła, że jest przedstawicielem
    dłużnika i działa na jego zlecenie. Miał komplet dokumentów z sądu itp. Po
    jakimś czasie przedstawiciel, któremu w sumie płacilem pieniądze na konto
    (nazwę go panem X) przysłał kopię cesji wierzytelności z dłużnika na siebie
    czyli pana X. Po kilku latach spłaciłem panu X ok 90% kwoty na którą
    umówiliśmy się ustnie a była to kwota podstawowego długu z dokumentów.
    Czasami wpłaty dochodziły z kilkudniowym opóźnieniem ale niewielkim, jednak
    pan X zawsze strasznie alarmował, groził, naciskał, itd. Aha po roku moich
    spłat pan X wypełnił mój weksel in blanco niezgodnie z naszą umową i
    wypełnił go na kwotę 2,5 razy wyższą od podstawowej wierzytelności.
    Twierdził, że nie spłacam systematycznie. zanim minęły 3 lata od wypisania
    weksla zażądał wykupu weksla i podał to do sądu. Bardzo się wystraszyłem bo
    ciągle płaciłem raty a tutaj nagle facet chce ode mnie jeszcze więcej
    pieniędzy. Teraz wiem, że chodziło mu o przerwanie biegu przedawnienia
    weksla, ale ja w związku z tym faktem po jakimś czasie przestałem płacić te
    raty bo pomyślałem, że X chce mnie oszukać i pewnie puści dalej weksel a ja
    tym czasem będę mu płacił za darmo. Tak też się stało. Pan X puścił w obieg
    wesel oddając wypełniony panu Y oczywiście bez załączonej deklaracji
    wekslowej. Teraz pan Y żąda ode mnie i mojej żony spłaty weksla. Dostałem
    już nakaz sądowy. Wiem, że mam 14 dni na złożenie zarzutów. Chcę się
    skutecznie bronić, bo zostałem delikatnie mówiąc oszukany. Proszę o
    podpowiedzi. Czy mogę obalić w jakiś sposób drogę jaką przebył weksel lub
    składac inne skuteczne zarzuty żeby jakoś wyjść z tej sytuacji. Oczywiście
    nie jestem w stanie zapłacić kwoty weksla, nawet w ratach zajmie mi to z 15
    lat. Czytałem, że trzeba udowodnić, posiadacz weksla działał w "złej
    wierze". Jak mam to rozumieć? Postaram się jeszcze rozwinąć ten wątek o
    szczegóły może coś się znajdzie. Tymczasem proszę o pytania i podpowiedzi.