  • 1. Data: 2007-12-15 15:35:44
    Temat: wazna sprawa
    Od: "Kasia" <p...@o...pl>

    Urodzilam sie w 1981 roku, skonczylam podstawowce i szkole zawodowa.
    Ukonczylam ja w czerwcu 1999 roku. Podjelam pozniej kilkakrotnie nauke w
    liceum ale musialam z niej zrezygnowac i wyjechac z kraju. Teraz po wielu
    latach wracam. Chce wrocic do szkoly i zrobic mature. Moje pytanie brzmi:
    czy szkola do ktorej chce teraz pojsc i ktora planuje skonczyc wliczy mi sie
    do emerytury? jako okres nieskladkowy, czy juz jest za to za pozno, jestem
    za stara? Bede naprawde wdzieczna za fachowa odpowiedz. Z gory Panstwu
    dziekuje.

    Ps. Z racji nie bytnosci w kraju nie mialam wlasciwie dostepu do roznych
    poczynan prawnych w naszym kraju. Obilo mi sie o uszy cos na temat kapitalu
    poczatkowego. Czytam o tym troche w internecie i juz sama nie wiem czy to
    mnie sie dotyczy, poniewaz na dzien 1 stycznia 1999 roku nie pracowalam
    wogole. Czy ktos moze wie cos na ten temat?

  • 2. Data: 2007-12-15 17:40:18
    Temat: Re: wazna sprawa
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Kasia pisze:
> [...]
    > wiem czy to mnie sie dotyczy, poniewaz na dzien 1 stycznia 1999 roku nie
    > pracowalam wogole. Czy ktos moze wie cos na ten temat?

    Kapitał początkowy ustala się dla osób, które urodziły się po 31 grudnia
    1948 r. i do 1 stycznia 1999 r. przepracowały co najmniej 6 miesięcy i 1
    dzień.

  • 3. Data: 2007-12-15 18:29:52
    Od: "Kasia" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Kapitał początkowy ustala się dla osób, które urodziły się po 31 grudnia
    > 1948 r. i do 1 stycznia 1999 r. przepracowały co najmniej 6 miesięcy i 1
    > dzień.

    Urodzilam sie po tym roku ale nie przepracowalam do 1 stycznia 1999 roku ani
    jednego dnia. Czy kapital poczatkowy obejmuje mnie czy nie, bo juz nic nie
    rozumiem.

  • 4. Data: 2007-12-15 18:41:24
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Kasia pisze:

    > Urodzilam sie po tym roku ale nie przepracowalam do 1 stycznia 1999 roku
    > ani jednego dnia. Czy kapital poczatkowy obejmuje mnie czy nie, bo juz
    > nic nie rozumiem.

    jeżeli nie przepracowałaś ani jednego dnia, to nie ma z czego wyliczać
    kapitału.

  • 5. Data: 2007-12-15 18:48:33
    Od: "Kasia" <p...@o...pl>

    > jeżeli nie przepracowałaś ani jednego dnia, to nie ma z czego wyliczać
    > kapitału.

    Dziekuje pieknie, a wiesz co moze z ta szkola? czy teraz jak zaczne liceum
    po takiej dlugiej przerwie ono nadal wliczy sie do emerytury czy juz moj
    czas minal? jest moze jakis limit wiekowy do ktorego lata z nauki wliczaja
    sie?

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2007-12-15 20:16:05
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Kasia pisze:

> [...]
    > liceum po takiej dlugiej przerwie ono nadal wliczy sie do emerytury czy
    > juz moj czas minal? jest moze jakis limit wiekowy do ktorego lata z

    rozumiem, że to ogólniak będzie?? szczerze mówiąc nie wiem, ale mam
    wątpliwości czy taka szkoła wlicza się do obliczenia emerytury.

  • 7. Data: 2007-12-16 08:25:31
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    > rozumiem, że to ogólniak będzie?? szczerze mówiąc nie wiem, ale mam
    > wątpliwości czy taka szkoła wlicza się do obliczenia emerytury.

    Kasiu ty należysz już do grupy w ktorej nic sie nie wlicza, ani lata pracy
    ani szkoła czy inne sprawy - oczywiście do emerytury. Gdy osiągniesz wiek
    emerytalny to emeryture będą Ci płacić tylko i wyłącznie w zależności od
    tego ile kasy uzbierałaś na 1, 2 i 3 filarze emerytalnym (czyli koncie).
    Lata pracy i szkoła wliczają ci sie tylko do wymiaru urlopu.

    pozdr

  • 8. Data: 2007-12-16 11:06:31
    Od: "WielkaBakteria" <t...@S...NIEgazeta.pl>

> [...]
    > liceum po takiej dlugiej przerwie ono nadal wliczy sie do emerytury
    > czy juz moj czas minal? jest moze jakis limit wiekowy do ktorego lata

    Na dzień dzisiejszy przepisy regulujące ustalanie prawa do świadczeń
    emerytalno - rentowych oraz ich wysokośc nie przewidują możliwości
    wliczenia do stażu pracy nauki w szkole średniej.
    Obecnie zalicza się okres studiów o ile zostały ukończone w trybie
    przewidzianym programem studiów.
    Ale ... trudno określić co będzie kiedy osiągniesz już wiek
    emerytalny....może się coś zmieni...