  • 51. Data: 2012-04-25 13:17:45
    Temat: Re: uzywanie internetu bez umowy..
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Kaczanowski napisa?(a):

    > hmmm - skoro są punkty dostępowe do internetu, z których możesz
    > korzystać bezumownie, to jak na taką usługę zawrzesz umowę?

    Nie spotkalem sie z takimi punktami dostepowymi, z ktorych mozna
    korzystac bez umowy (zwykle dostajesz regulamin na stronie startowej
    hotspota albo tam gdzie korzystasz wisi tabliczka z regulaminem) - swoja
    droga do tego musialaby istniec jakies zasady ogolne. Znasz jakies?

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 52. Data: 2012-04-25 13:17:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-25 14:14, januszek pisze:
    > Tomasz Kaczanowski napisa?(a):

    epu_do_sieci_internet.html

    > Z powyzszego nie wynika, czy po pierwszym polaczeniu do tej sieci
    > wyswietla sie userowi jakis regulamin czy tez nie :)

    Jak się podłączę do sieci, to gdzie mi się geniuszu wyświetli ten regulamin?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 53. Data: 2012-04-25 13:20:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.04.2012 14:10, januszek pisze:
    > Andrzej Lawa napisa?(a):

    > Moje uprawnienia w tym przypadku wynikaja z zapisow prawa autorskiego.

    Taaak? A których?

    > Bo nie było płotu? Generalnie szanuje cudza wlasnosc, takze w pierwotnej
    > formie, ktora wyraza sie przez "Nie Twoje, to nie ruszaj" ;)

    No i właśnie o takim braku płotu do wifi tutaj pisaliśmy.

  • 54. Data: 2012-04-25 13:24:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.04.2012 13:17, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Jak się podłączę do sieci, to gdzie mi się geniuszu wyświetli ten
    > regulamin?

    Technicznie jest to do zrealizowania, ale wymaga czegoś nieco bardziej
    skomplikowanego niż prosty router z wifi. No i admina mającego jakieś o
    tym pojęcie.

    W przypadku laików z "domowym" routerem nie jest możliwe z zewnątrz
    odróżnienie wifi udostępnionego omyłkowo od takiego udostępnionego celowo.

  • 55. Data: 2012-04-25 13:32:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.04.2012 14:27, januszek pisze:
    > Andrzej Lawa napisa?(a):

    > Zerknij tu:
    > http://www.uke.gov.pl/uke/redir.jsp?place=gallerySta
    ts&id=43884

    Restauracja udostępniająca internet w celu zachęcenia klientów lub ktoś
    uczynny dla sąsiadów to jest wg. ciebie jednostka samorządu terytorialnego??

  • 56. Data: 2012-04-25 13:53:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.04.2012 14:39, januszek pisze:

    > Tych, które zezwalają na korzystanie bez konieczności uzyskiwania zgody
    > autora z już rozpowszechnionych utworów.

    Z utworów - może. A z pasma łącza internetowego? zasobów serwera?

    > Ja nie pisałem o płocie do wifi :) Może dlatego, że ja rozumiem, że

    Może nie zrozumiałeś - zabezpieczenie to taki "płot".

    > świadczenie usług dostępowych do internetu podlega zupełnie innym
    > regulacjom niż stawianie płotów?

    No to podaj tę podstawę prawną, która nakazuje zbadać, czy dane łącze
    zostało udostępnione celowo czy omyłkowo.

  • 57. Data: 2012-04-25 13:54:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-25 13:24, Andrzej Lawa pisze:

    > Technicznie jest to do zrealizowania, ale wymaga czegoś nieco bardziej
    > skomplikowanego niż prosty router z wifi. No i admina mającego jakieś o
    > tym pojęcie.

    i jak technicznie wyświetli cokolwiek na komputerze, który sie z nim
    połączy? Musiałby wymagać swojego programu do łączenia z siecią.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 58. Data: 2012-04-25 13:57:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.04.2012 14:45, januszek pisze:
    > Andrzej Lawa napisa?(a):

    > Każdy kto świadczy usługę dostępu do Sieci podpada pod opisane tam
    > regulacje. Nie tylko jst. Czy to, że świadczenie regulowanych prawnie
    > usług jest ograniczone wlasnie tymi regulacjami nie jest dla Ciebie
    > jasne?

    Cały tekst tego stanowiska wyraźnie odnosi się wyłącznie do jednostek
    samorządu terytorialnego.

    Czy to jest dla ciebie niejasne?

  • 59. Data: 2012-04-25 13:57:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.04.2012 13:54, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > i jak technicznie wyświetli cokolwiek na komputerze, który sie z nim
    > połączy? Musiałby wymagać swojego programu do łączenia z siecią.

    Nie. Wyświetli w przeglądarce.

    Patrz: "transparent proxy".

  • 60. Data: 2012-04-25 13:59:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-25 13:57, Andrzej Lawa pisze:

    > Nie. Wyświetli w przeglądarce.
    >
    > Patrz: "transparent proxy".

    Jeśli ktoś użyje przeglądarki.... Usługi sieciowe to nie tylko strony
    www.... Mogę na urządzeniu z którego bedę korzystał nie mieć nawet
    zainstalowanej przeglądarki....

    --
    Kaczus