  • 11. Data: 2007-04-09 09:19:19
    Temat: Re: utrzymanie przez rodziców na studiach
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@i...net>

    PK

    > Hmm, ja maturę pisałem, gdy skończyłem 19 lat, a do 1 klasy szkoły
    > podstawowej poszedłem gdy skończyłem 7 lat (czyli jak Ty, normalnie). 8 lat
    > podstawowej + 4 lata liceum = 12 lat, 7+12=19, zgadza się. W Twoim przypadku
    > 8+5=13, 7+13=20 a nie 21 -- gdzieś Ci rok umknął ;-)

    Hmmm w '99 matura i na jesień studia (do podstawówki poszedłem we
    wrześniu podczas gdy w kwietniu kończyłem 7 lat - normalka), 5 lat
    studiów - kończę w okolicach czerwca 2004. Urodziny mam w kwietniu,
    kiedy to kończę 26 lat więc? Gdybym urodził się PO czerwcu to kończąc
    daną szkołę de facto miałbym jeszcze nie skończony kolejny rok :) i tu
    cały problem :)

    Kaczor
    --
    Łączę pozdrowienia... i różne inne wyrazy
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl

  • 12. Data: 2007-04-09 09:49:35
    Od: s...@g...com

    On 8 Kwi, 23:11, Arek <o...@w...pl> wrote:

    > Zdecydowanie za mało.

    > Tak, musi Cię utrzymywać. Do 24 lat jeżeli studiujesz a 25lat jeżeli
    > jesteśnaostatnim roku studiów. I wg. mnie możesz złożyć pozew do sądu
    > (chyba się rodzinny nazywa) sprawę o alimenty.
    > Tyle, że ja bym się spodziewał, że sąd zasądzi jakieś alimenty ~500zł.
    > A to z tym, że wysokość stypendium jest wyliczana jako różnica między
    > ustawowo ustaloną kwotą (~560zł) a kwotą netto/osobę/m-c da Ci jakieś
    > 60zł stypendium. Nie wiem czy się zwrócą koszty sądowe.

    Czyli nie mogę wnioskować o jakąś kwotę, np 300zł tylko to sąd ustala
    ile dostanę? a co do kosztów sądowych nie można wnioskować o umożenie?

    > Nie wiem, czy są możliwości ugody przed takim sądem, ale jak są to sąd
    > raczej nie pozwolinato by w ugodzie wysokość alimentów była rzedu
    > 100-200zł.
    >
    > Pomyśl może o stypendium naukowym a nie o drugim kierunku studiów.

    stypendium naukowe... ale chciałbym się wgłębić w drugą dziedzinę nie
    przerywając studiów na aktualnym kierunku.

  • 13. Data: 2007-04-09 10:16:04
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości >
    > stypendium naukowe... ale chciałbym się wgłębić w drugą dziedzinę nie
    > przerywając studiów na aktualnym kierunku.

    Gratuluję dobrego pomysłu na życie.Rzucić pracę i dalej studiować, studiować
    jak wieczny student.Założyc rodzinę i dalej studiować, studiować. A rodzice
    teraz z pracy a potem z emerytury bedą utrzymywać studenta bo mu się to
    nalezy od rodziców.
    Mimo wszystko jeszcze wesołych świąt.
    ZiPi

  • 14. Data: 2007-04-09 10:24:11
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    ""Michał \"Kaczor\" Niemczak"" <k...@i...net> w

    > Hmmm w '99 matura i na jesień studia (do podstawówki poszedłem we
    > wrześniu podczas gdy w kwietniu kończyłem 7 lat - normalka)

    O tym cały czas piszemy: skoro urodziłeś sie w kwietniu '78 to maturę w
    normalnym trybie, a do podstawówki poszedłeś w roku kalendarzowym, w którym
    skończyłeś 7 lat jak piszesz -- czyli w '85, podstawówka 8 lat ('93),
    technikum 5 ('98), powinieneś zdawać w roku kalendarzowym w który skończyłeś
    20 lat -- czyli w 98. Gdzieś Ci sie rok zgubił i tyle.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2007-04-09 10:29:42
    Od: s...@g...com

    On 9 Kwi, 12:16, "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > teraz z pracy a potem z emerytury bedą utrzymywać studenta bo mu się to

    jakoś mi się to nie uśmiecha, wieczny student... mniejsza z tym. mimo
    wszystko chciałbym skończyć ten kierunek i w niedługim czasie drugi,
    właśnie dlatego równolegle, aby jak najszybciej zacząć pracę, którą
    pewnie rozpocznę na poważnie już po ukończeniu informatyki a nie
    czekając na kolejny fakultet, życzę również wesołych świąt i abyś nie
    oceniał tak szybko postępowania innych.

  • 16. Data: 2007-04-09 11:05:41
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

    s.com...
    .studiuję i pracuję, chciałbym podjąć drugi kierunek studiów jednakże
    >musiałbym zrezygnować z pracy,

    kurcze, że też nie rządałam od Rodziców bulenia za swoje wymysły.
    Wiesz co? Napisz powyższy post na czole, by potencjalne panny zainteresowane
    Twą oleśną osobą wiedziały, z kim mają do czynienia.
    Ble, ochyda.

    h.

  • 17. Data: 2007-04-09 11:11:47
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

    s.com...
    >, ojciec zazwyczaj dawał mi około 200zł

    a mieszkasz z nim? Dokładasz sie do czynszu i jedzenia?

    h.

  • 18. Data: 2007-04-09 12:50:08
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl>

> [...]
    > pewnie rozpocznę na poważnie już po ukończeniu informatyki a nie
    > czekając na kolejny fakultet, życzę również wesołych świąt i abyś nie
    Nie chciałbym tak szybko i pochopnie oceniać Ciebie, ale postawiłem się w
    sytuacji Twoich rodziców. Coś musi być nie tak z relacjami w rodzinie, że
    rodzice nie chcą Ci pomóc.Ja, mimo,że moja córka pracuje i studiuje zaocznie
    pomagam jej jak mogę najwięcej.
    Nie wiem, czy egzekwowanie swojego przywileju sądownie jest najlepszym
    sposobem na zdobycie pieniędzy.
    Próbować możesz, ale art. 133. § 1.KRiO "Rodzice obowiązani są do świadczeń
    alimentacyjnych względem dziecka, które nie jest jeszcze w stanie utrzymać
    się samodzielnie...".
    Ponieważ teraz pracujesz i studiujesz, więc jesteś w stanie utrzymywać się
    samodzielnie.
    ZiPi

  • 19. Data: 2007-04-09 13:27:42
    Od: s...@g...com

    On 9 Kwi, 14:50, "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > się samodzielnie...".
    > Ponieważ teraz pracujesz i studiujesz, więc jesteś w stanie utrzymywać się

    pracuję, w weekendy w tesco, to jednak niewystarczająco aby się
    utrzymać, a co do relacji z rodzicami to sam nie wiem, ojciec uznał że
    "na 2. roku to on sam się utrzymywał"... :/

  • 20. Data: 2007-04-09 13:48:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 9 Apr 2007 06:27:42 -0700, s...@g...com napisał(a):

    > pracuję, w weekendy w tesco, to jednak niewystarczająco aby się
    > utrzymać,

    Skoro jako student informatyki (i to kończący już studia) nie masz i nie
    możesz znaleść roboty w zawodzie zwiazanym z informatyka, to cos musi byc z
    Toba nie tak. Widocznie nie jestes dobry, a ledwie przecietny. Nawet jesli
    skonczysz dwa dodatkowe kierunki, w niczym Ci to nie pomoze. Wyjatkiem jest
    gdybys skonczyl np. WGIK i zdal egzamin dajacy uprawnienia, potem otworzyl
    firme a potem to juz kasa pojdzie szerokim strumieniem. Ale to z klasyczna
    informatyka ma niewiele wspolnego. Robota w Tesco nie rozwija Cie w zadnym
    stopniu, ale to pewnie juz wiesz. O dobrych studentow informatyki
    pracodawcy walcza juz na 3 roku studiow.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl