  • 1. Data: 2004-11-08 11:37:29
    Temat: urlop na dziecko
    Od: "diddo" <d...@o...pl>

    Czy w polskim prawie pracy istnieje coś takiego jak urlop na dziecko ( 2
    dni ) ??
    oczywiście gdy jest zdrowe
    matka nie pracuje .
    Ojciec pracuje - więc czy może wziąc taki urlop ??

    z góry thx Robert

  • 2. Data: 2004-11-08 14:09:24
    Temat: Re: urlop na dziecko
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 8 Nov 2004 12:37:29 +0100, na pl.soc.prawo, diddo napisał(a):

> [...]
    > oczywiście gdy jest zdrowe
    > matka nie pracuje .
    > Ojciec pracuje - więc czy może wziąc taki urlop ??

    Istnieje i ojciec może z niego korzystać.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 3. Data: 2004-11-08 16:06:52
    Od: "Arcady" <a...@N...onet.pl>

    Użytkownik "MEva" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Istnieje i ojciec może z niego korzystać.

    To nie jest urlop, a zwolnienie od pracy - przysługuje ci wtedy prawo do
    wynagrodzenia. Ale może wziąć dowolny rodzic. W sumie jednak tylko dwa dni.
    Np. ojciec jeden, matka drugi. Lub też oba ojciec.

    --
    Arek

  • 4. Data: 2004-11-09 11:20:03
    Od: "diddo" <d...@o...pl>

    to fajnie

    czy to działa też jak jeden z rodziców jest bezrobotny a drugi pracuje ?

    pzdr Robert

  • 5. Data: 2004-11-09 13:29:04
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 9 Nov 2004 12:20:03 +0100, na pl.soc.prawo, diddo napisał(a):

    > to fajnie
    >
    > czy to działa też jak jeden z rodziców jest bezrobotny a drugi pracuje ?
    >
    > pzdr Robert

    Tak, ale co do poprzedniej wypowiedzi, że matka jeden a ojciec drugi to mam
    wątpliwości.
    U nas w kadrach zbieramy oświadczenia współmałżonków, że nie będą korzystać
    z opieki nad dzieckiem i obojętne czy pracują czy nie. Pracownikowi należą
    się dwa dni opieki, które może wykorzystać kiedy chce /po uzgodnieniu z
    kierownikiem/.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 6. Data: 2004-11-09 13:31:15
    Od: "Arcady" <a...@N...onet.pl>

    Użytkownik "diddo" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > to fajnie
    > czy to działa też jak jeden z rodziców jest bezrobotny a drugi pracuje ?
    > pzdr Robert

    Jeśli żona nie pracuje, możesz wziąć oba dni.

    --
    Arek

  • 7. Data: 2004-11-09 18:10:35
    Od: "Arcady" <a...@N...onet.pl>

> [...]
    > korzystać z opieki nad dzieckiem i obojętne czy pracują czy nie.
    > Pracownikowi należą się dwa dni opieki, które może wykorzystać kiedy

    Zgodnie z przepisami prawo to może być zrealizowane przez jednego z
    małżonków (dwa dni) lub przez oboje (ale wtedy po 1 dniu). Oświadczenie jest
    oczywiście podstawą do ustalenia ile dni i kto może otrzymać.

    --
    Arek