  • 1. Data: 2008-09-18 13:14:21
    Temat: uprawnienia straży miejskiej
    Od: Jacek Soltysik <j...@w...pl>

    Witam, mam kilka pytań co do uprawnień straży miejskiej:

    1. Według art 129b pord rozumiem, że zatrzymać samochód straż miejska
    może tylko jeśli jedzie po drodze z zakazem ruchu w obu kierunkach - mam
    rację?

    2. Nie do końca rozumiem uprawnienia straży miejskiej w stosunku do
    rowerzystów - czy mogą oni zatrzymać rowerzystę tylko jeśli nie stosuje
    się do art 33 pord czy w każdym przypadku łamania przepisów? wydaje mi
    się, że tylko w tym pierwszym przypadku, czyli mogą oni zatrzymać
    rowerzystę jeśli np jedzie po jezdni a obok jest ścieżka dla rowerów,
    ale jeśli np przejedzie na czerwonym świetle to już nie mogą?

  • 2. Data: 2008-09-18 15:59:42
    Temat: Re: uprawnienia straży miejskiej
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > 1. Według art 129b pord rozumiem, że zatrzymać samochód straż miejska
    > może tylko jeśli jedzie po drodze z zakazem ruchu w obu kierunkach - mam
    > rację?

    Tak, ale wielu kierowców o tym nie wie.

    > ale jeśli np przejedzie na czerwonym świetle to już nie mogą?

    Tak.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2008-09-18 17:54:31
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    *piotr'ek* wrote:

    > Tak, ale wielu kierowców o tym nie wie.

    czyli jadac pod prad moge ich olac? Ale co w razie gdy mi wyjdzie na droge,
    przeciez nie przejade... :)

  • 4. Data: 2008-09-18 18:17:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Papkin wrote:

    > czyli jadac pod prad moge ich olac? Ale co w razie gdy mi wyjdzie na
    > droge, przeciez nie przejade... :)

    uważaj, czytasz porady trola, nie majace w wiekszosci nic wspólnego z
    prawda.

  • 5. Data: 2008-09-18 18:40:19
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > uważaj, czytasz porady trola, nie majace w wiekszosci nic wspólnego z
    > prawda.

    To przeczytaj art na który powołuje się przedmówca. Pachołki miejskie mają prawo
    zatrzymać auto jadące tylko na drodze z zakazem ruchu w obu kierunkach. Czy
    przejechać... chodnikiem ominąć możesz, wycofać możesz, zaparkować możesz.

    *piotr'ek*

  • 6. Data: 2008-09-18 18:54:12
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    *piotr'ek* pisze:

> [...]
    przejechać... chodnikiem ominąć możesz, wycofać możesz, zaparkować możesz.

    2. Strażnicy gminni (miejscy) są uprawnieni do wykonywania kontroli
    ruchu drogowego wobec:

    1) kierującego pojazdem:
    a) niestosującego się do zakazu ruchu w obu kierunkach, określonego
    odpo­wied­nim znakiem drogowym,
    b) naruszającego przepisy ruchu drogo­wego, w przy­padku ujawnienia i
    zareje­strowania czynu przy użyciu urządzeń działających samoczynnie;

    2) uczestnika ruchu naruszającego przepi­sy o:
    a) zatrzymaniu lub postoju pojazdów,
    b) ruchu motorowerów, rowerów, pojaz­dów zaprzę­gowych oraz o jeździe
    wierzchem lub pędzeniu zwierząt,
    c) ruchu pieszych.

    w sumie wszystkich mogą zatrzymywać :)

  • 7. Data: 2008-09-18 19:09:50
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > w sumie wszystkich mogą zatrzymywać :)

    No nie... Tylko jak droga z zakazem ruchu w obydwu kierunkach jest lub gdy nagrają
    Twoje wykroczenie. Ot tak dla jajców nie mają lizaki sobie lizać mogą co najwyżej.
    Zresztą raz widziałem gościa, który źle zaparkował, a następnie gdy zobaczył
    zmierzających w jego kierunku pachołków wrócił do auta i z piskiem opon odjechał.

    *piotr'ek*

  • 8. Data: 2008-09-18 19:18:57
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    *piotr'ek* w <news:gau92g$3lf$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > który źle zaparkował, a następnie gdy zobaczył zmierzających w jego
    > kierunku pachołków wrócił do auta i z piskiem opon odjechał.

    Wyjaśnisz zatem zapewne dlaczego gość wrócił i odjechał?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2008-09-18 19:24:56
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    PlaMa pisze:

    > 2. Strażnicy gminni (miejscy) są uprawnieni do wykonywania kontroli
    > ruchu drogowego wobec:

    [...]

    > w sumie wszystkich mogą zatrzymywać :)

    Mylisz pojęcia - wykonywanie kontroli ruchu drogowego nie jest tożsame
    z zatrzymywaniem pojazdów. Nie we wszystkich wspomnianych przez Ciebie
    przypadkach mogą zatrzymać pojazd.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 10. Data: 2008-09-18 20:12:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "*piotr'ek*" <p...@g...pl> wrote

    > Tak, ale wielu kierowców o tym nie wie.

    W tym artykule chodzi o kontrolę drogową. Wielu kierowców też nie wie, że
    oprócz kontroli jest kierowanie ruchem (w przypadku SM zamykanie przejazdu
    lizakiem, bez kontroli drgowej). I w tym drugim przypadku SM nie ma
    ograniczeń.