  • 121. Data: 2022-01-31 17:26:58
    Temat: Re: unijne kary
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Lepiej emerytury ;-)

    -----

  • 122. Data: 2022-01-31 17:47:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 16:51:24 +0100, Wiesiaczek wrote:

    > Przed sprzedażą naszych fabryk wyprzedzaliśmy i to znacznie Białoruś.

    To znaczy kiedy dokladnie ?

    > To jest nasz najbliższy sąsiad, który ma zdecydowanie gorsze warunki
    > geopolityczne, brak dostępu do morza i brak istotnych bogactw naturalnych.

    Dostepu do morza nie maja Czechy, Slowacja, Wegry, Austria, Szwajcaria
    ... widac obecnie to jest istotna cecha.

    Szwajcaria ciekawa - bo robila okretowe silniki, a to wielkie bydlaki.

    > Obecnie mogę śmiało powiedzieć, że jesteśmy daleko w tyle za Białorusią.
    > Byłem tam wielokrotnie i za każdym razem widzę zmiany na lepsze.
    > Mają świetną służbę zdrowia,

    Powiedzmy ze jestem sklonny uwierzyc, ze lepsza od naszej ...
    panstwowej.

    > dobre szkoły, pracę dla wszystkich,
    > świadczenia socjalne, rozwinięty przemysł (Biełąz jest światową potęgą),

    Ale jaka jest wartosc eksportu Bielazu?

    > nie wycinają drzew w lasach, choć ich mają więcej niż my, mają silną
    > armię, świetne drogi...
    > Można by tak długo.

    To sie przeprowadz :-P

    > Wniosek jest taki, że gdybyśmy nie sprzedali wszystkiego, co mamy w
    > kraju, powinniśmy dzisiaj znacznie ich wyprzedzać.
    > O żadnym bankructwie mowy by nie było, w przeciwieństwie do sytuacji
    > obecnej, gdy nasze długi już dawno przekroczyły możliwości ich spłacenia.

    Nasze obecne dlugi splacamy. Tzn rolujemy, ale nam pozyczaja.
    Poprzednie przekroczyly mozliwosci splacania gdzies w 1978.

    A ktorez to wspaniale fabryki sprzedalismy, i co one produkowaly przed
    sprzedazą ?

    > A co mamy? G...! Jesteśmy daleko w tyle za Białorusią utrzymywani
    > sztucznie kroplówką z UE, na którą zresztą pracujemy z całych sił.

    To sie troche rozejrzyj po okolicy, spytaj znajomych gdzie pracuja i
    co robia.
    Nie mowie, ze jest swietnie, ale z czegos kraj zyje.

    Dawniej np z eksportu zywnosci na Bialorus.

    J.

  • 123. Data: 2022-01-31 19:38:40
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 31.01.2022 o 17:47, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Szwajcaria ciekawa - bo robila okretowe silniki, a to wielkie bydlaki.

    > Powiedzmy ze jestem sklonny uwierzyc, ze lepsza od naszej ...

    Tylko tyle potrafisz wycisnąć z tego Twojego móżdżku?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 124. Data: 2022-02-01 10:57:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 31 Jan 2022 15:45:52 +0100, J.F napisał(a):

    > Tak czy inaczej - struktura wydatkow byla zupelnie inna, i nie mozna
    > tak sobie porownac.

    Bezsprzecznie, to właśnie owa struktura wydatków była przyczyną corocznych
    batalii o sznurek do snopowiązałek. W każde żniwa najtęższe głowy,
    dziennikarze, a nawet towarzysze z KC PZPR głowili się, jak zapewnić
    odpowiednią ilość (chyba długość?) tego bezcennego produktu, gdyż każdy
    kłos był na wagę złota.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 125. Data: 2022-02-01 11:06:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 31 Jan 2022 16:51:24 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > Jesteśmy daleko w tyle za Białorusią

    Danym liczbowym zupełnie nie można wierzyć.

    PKB nominalne per capita:
    Polska 15 426
    Białoruś 6 283

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_%C5%
    9Bwiata_wed%C5%82ug_PKB_nominalnego_per_capita
    Dane Międzynarodowego Funduszu Walutowego dla 2018 w USD

    Oczekiwana długość życia:
    Polska 78,58 lat
    Białoruś 72,48 lat

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_%C5%
    9Bwiata_wed%C5%82ug_oczekiwanej_d%C5%82ugo%C5%9Bci_%
    C5%BCycia

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 126. Data: 2022-02-01 15:17:31
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 01.02.2022 o 11:06, Olin pisze:

> [...]
    > Białoruś 72,48 lat
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_%C5%
    9Bwiata_wed%C5%82ug_oczekiwanej_d%C5%82ugo%C5%9Bci_%

    Naoglądasz się telewizji i potem masz sieczkę w głowie, a wystarczy się
    zastanowić samemu.

    PKB nie jest żadnym wyznacznikiem ani poziomu życia ani stanu gospodarki.

    Jest ono liczone, jak już wielokrotnie zaznaczałem, terytorialnie,
    słownie: TERYTORIALNIE.

    Zatem produkcja owszem jest w naszym kraju wyższa, ale wypracowana przez
    podmioty zagraniczne. Dokładniej: Przez naszych roboli harujących za
    miskę ryżu w fabrykach a raczej montowniach zachodnich na terenie Polski.

    Tym samym zysk z produkcji (a więc z tego PKB) wędruje za granicę do
    właścicieli firmy, ale PKB liczone jest na każdego obywatela RP.

    Takiej sytuacji na Białorusi nie ma, bo zagraniczne firmy stanowią tam
    margines. Tym samym wypracowany przez Białorusinów zysk pozostaje na
    Białorusi, co pozwala na budowanie dobrych dróg, elektrowni atomowej,
    budownictwo mieszkaniowe... i mażna by tak długo mówić.

    Byłem trzy lata temu na dworcu w Baranowiczach i jak tam wszedłem to
    szczęka mi opadła. Wystrój jak w dobrych hotelach w Sharm el Sheik,
    ponadto czystość i porządek.
    Dla porównania zapraszam na dworzec w Ostrowcu Świętokrzyskim (podobna
    wielkość miasta i dworca). Można tam zobaczyć zamknięty budynek
    dworcowy, brak kas biletowych, wszędzie wszystko zardzewiałe, syf wokół etc.
    Od wielu lat (>10?) funkcjonuje bezbramkowy system poboru opłat
    drogowych Beltol, a my dzisiaj się onanizujemy wprowadzaniem jakiegoś
    Viatol czy coś podobnego. To tylko drobne przykłady różnic.

    I tu leży pies pojebany.

    Gloryfikacja tego naszego, tfu... "naszego" PKB jest tylko po to,
    żebyśmy mieli możliwość zaciągania coraz większych kredytów (już od
    dawna nie jesteśmy w stanie ich spłacić) a samopoczucie obywateli rosło
    w siłę.

    Co jak widać odnosi skutek :)

  • 127. Data: 2022-02-01 15:58:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 1 Feb 2022 15:17:31 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > Byłem trzy lata temu na dworcu w Baranowiczach

    Może baćka ma jakiś program naturalizacji.
    Zawnioskuj o stały pobyt i do końca życia będziesz pławił się w dobrobycie.

  • 128. Data: 2022-02-01 17:07:31
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 01.02.2022 o 15:58, Olin pisze:

    > Może baćka ma jakiś program naturalizacji.
    > Zawnioskuj o stały pobyt i do końca życia będziesz pławił się w dobrobycie.

    I tak wygląda dyskusja z pojebami :)

  • 129. Data: 2022-02-01 23:22:46
    Od: n...@o...pl

    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > A gdyby nie zostala sprzedana ... to by zbanktrutowala ?

    Zbankrutowała. W 1989 nie było kasy nawet na emerytury.
    Ale SB-ecy jak Wiesiaczek, którym PZPR wbijał partyjną propagandę, uwierzyli.
    Uwierzyli, bo to typowi komunistyczni debile.

  • 130. Data: 2022-02-01 23:24:07
    Od: n...@o...pl

    Wiesiaczek <c...@v...pl> napisał(-a):

    > Jest ono liczone, jak już wielokrotnie zaznaczałem, terytorialnie,
    > słownie: TERYTORIALNIE.

    Jasna sprawa. Dlatego od 30 lat PKB nam rośnie, bo rośniemy terytorialnie.

    Doceńmy Wiesiaczka, rzadko trafia się aż taki kapuściany głąb :D