  • 11. Data: 2009-02-06 03:09:13
    Temat: Re: umowa zlecenie - chyba zle wyliczyli mi pensje?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kaktus wrote:

> [...]
    > skadki przez 2 lata pracy w takim systemie ?
    > Albo inaczej - jak mozna najbardziej dopiec takiemu szefowi, ktory
    > otwarcie mowi ze na pracownikach mu nie zaleze, ze nie ma pieniedzy na
    > zadne podwyzki, ( samemu kupujac 2 nowe alfy romeo 166 ), jak sie komus
    > nie podoba to na jego miejsce jest 10 innych osob itp. Ja i zona
    > jestesmy " prostymi" ludzmi, ale powoli zaczyna mnie denerwowac, takie
    > traktowanie ludzi przez jej szefa, i jezeli tylko zona znajdzie inna
    > prace zamierzam mu nie popuscic jezeli bedzie taka mozliwosc.

    Mozesz złożyć do śadu wniosek o uznanie umowy zlecenie za umowę o pracę.

  • 12. Data: 2009-02-06 03:20:16
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > Mozesz złożyć do śadu wniosek o uznanie umowy zlecenie za umowę o pracę.

    Ale jezeli skonczy juz tam pracowac, i znajdzie sobie nowa prace, bedzie to
    mialo jakis sens ? Czy da sie " wysadzic " jakas gotowke z tego tytulu ze
    pracowala na umowe zlecenie, a powinna na umowe o prace ?

  • 13. Data: 2009-02-06 03:37:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kaktus wrote:

    > Ale jezeli skonczy juz tam pracowac, i znajdzie sobie nowa prace, bedzie
    > to mialo jakis sens ? Czy da sie " wysadzic " jakas gotowke z tego
    > tytulu ze pracowala na umowe zlecenie, a powinna na umowe o prace ?

    zaległy należny urlop

  • 14. Data: 2009-02-06 07:37:01
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 06 luty 2009 02:01
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gmg25l$mu7$1@inews.gazeta.pl>):

    > Nie jesteś w ogóle zatrudniona. To pojęcie funkcjonuje w połączeniu z
    > umową o pracę.

    W języku prawniczym.

    > Tylko i wyłącznie wykonujesz zleconą ci czynność.

    czyli w języku polskim -- jest zatrudniona. Więc skończcie się czepiać jak
    pijany balustrady... Wiadomo o co chodzi, o pomyłce być mowy nie może. Nie
    utrudniajmy sobie życia wymyślając sztuczne problemy.

    > 2355zl brutto/mc ze skladkami, pracuje
    > Jako zleceniobiorca po zakończonej umowie wystawiasz zleceniodawcy
    > rachunek, na podstawie którego on płaci.

    Niekoniecznie. Od lat podpisuję umowy, w których nie zawieramy klauzuli o
    wystawianiu rachunków i zleceniodawca płaci mi po prostu na podstawie
    umowy. Ba! Z rozpędu raz skorzystano z szablonu i po 2 miesiącach pisaliśmy
    aneks do umowy, żeby ten punkt usunąć.

    > To, że nie masz o tym pojęcia nie oznacza, że tego nie zrobiłaś, z tym,
    > że ktoś ci podsunął coś do podpisania a ty podpisałaś nie czytając,
    > Wiec co podpisałaś to dostałaś.

    No więc podpisała ileśtam brutto, a widać oni źle wyliczyli.
    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 15. Data: 2009-02-06 08:41:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > bajt pisze:
    >
    > A co ma zlecenie do pensji?

    > Zdanie wewnętrznie sprzeczne - umowa-zlecenie nie ma nic wspólnego z
    > zatrudnienie,.

    > Nie pracujesz, tylko wykonujesz zlecenie.

    Potrafisz udowodnić (przepis, definicja...), że słowo "pracuje"
    oznacza tylko pracę na umowę o pracę? O ile pamiętam, kodeks pracy
    zawłaszcza tylko słowo "pracownik", natomiast pracować, być zatrudnionym
    to słowa o znaczeniu potocznym i można pracować na czarno, na umowę
    zlecenie itp.

    Na przykład definicja "Pracownikiem jest osoba zatrudniona na
    podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej
    umowy o pracę." sugeruje, że można być zatrudnionym na podstawie innej
    umowy niż wymienione powyżej (w przeciwnym przypadku definicja
    pracownika brzmiałaby "Pracownikiem jest osoba zatrudniona."

    Czyli w skrócie: "czepiaszsię" :)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2009-02-06 09:44:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Formalnie na umowie zlecenie nie ma czegoś takiego jak urlop ani
    > chorobowe.

    Jak nie ma jak jest. Dobrowolne, po 180 dniach wyczekiwania, platne przez
    ZUS

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2009-02-06 09:47:18
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > wystawianiu rachunków i zleceniodawca płaci mi po prostu na podstawie
    > umowy. Ba! Z rozpędu raz skorzystano z szablonu i po 2 miesiącach

    To ciekawe, na podstawie czego wrzuca to wynagrodzenie w koszty?
    (chyba, ze jakis ryczalt)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2009-02-06 09:53:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kaktus" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > zlecenie. Czy jej szefowi chodzi tylko o to aby zaoszczedzis te 200-300 zl
    > od kazdego pracownika na nie odprowadzonych jakis skladkach ? Dodam tylko
    > ze

    na skladkach oszczedza nieco mniej.
    Umowa zlecenei jest podobnie ozusowana jak umowa o prace. Nie placi tylko
    (najprawdopodobniej) dobrowolnego chorobowego (ok. 40 zl) i skladki na
    fundusz pracy (tez ok 40) , ktora by musial placi, gdyby umowwa zlecenie
    opiewala na 1276 zl brutto.
    Przez to, ze nei placi skladek na fundusz pracy, zona Twoja nie bedzi
    emiala, niestety, prawa do zasilku!
    Oszczednosci polegaja glownie na braku koniecznosci wyplaty wynagrodzenia
    chorobowego, nie trzeba dawac urlopow.
    Uwazam wiec, ze jest o co walczyc. Oprocz zaleglego urlopu, wyrownanie
    skladek do minimalnej krajowej, oplata na fundusz pracy, itp.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 19. Data: 2009-02-06 10:07:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 06 luty 2009 10:47
    (autor SDD
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gmh0v6$4pa$1@news.onet.pl>):

    > To ciekawe, na podstawie czego wrzuca to wynagrodzenie w koszty?

    Nie wiem, nie mam pojęcia. Pieniądze na konto wpływają.

    > (chyba, ze jakis ryczalt)

    Nie. Pełna księgowość. A do analizowania dokumentów zatrudniają prawnika
    zwanego ,,panią mecenas''. PIT-11 dają.

  • 20. Data: 2009-02-06 10:59:00
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 10:53:04 +0100, SDD napisał(a):

> [...]
    > opiewala na 1276 zl brutto.
    > Przez to, ze nei placi skladek na fundusz pracy, zona Twoja nie bedzi

    Zgoda.

    > Oszczednosci polegaja glownie na braku koniecznosci wyplaty wynagrodzenia
    > chorobowego, nie trzeba dawac urlopow.

    Brak wszelkiej maści "przywilejów" pracownika w postaci np. ubrań
    ochronnych/roboczych, ochrony przez KP, oprócz już przywołanego
    wynagrodzenia chorobowego - brak zasiłku chorobowego, w odpowiednich
    czasach posiłki regeneracyjne albo napoje chłodzące itp itd.

    > Uwazam wiec, ze jest o co walczyc. Oprocz zaleglego urlopu, wyrownanie
    > skladek do minimalnej krajowej, oplata na fundusz pracy, itp.

    Zdecydowanie masz rację.
    Ponadto okres wypowiedzenia, potencjalnie inne opcje jak np. grupowe
    zwolnienia, odprawy itp itd.