    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa zlecenie - chyba zle wyliczyli mi pensje?
    Date: Fri, 6 Feb 2009 11:59:00 +0100

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 10:53:04 +0100, SDD napisał(a):

    > na skladkach oszczedza nieco mniej.
    > Umowa zlecenei jest podobnie ozusowana jak umowa o prace. Nie placi tylko
    > (najprawdopodobniej) dobrowolnego chorobowego (ok. 40 zl) i skladki na
    > fundusz pracy (tez ok 40) , ktora by musial placi, gdyby umowwa zlecenie
    > opiewala na 1276 zl brutto.
    > Przez to, ze nei placi skladek na fundusz pracy, zona Twoja nie bedzi
    > emiala, niestety, prawa do zasilku!

    Zgoda.

    > Oszczednosci polegaja glownie na braku koniecznosci wyplaty wynagrodzenia
    > chorobowego, nie trzeba dawac urlopow.

    Brak wszelkiej maści "przywilejów" pracownika w postaci np. ubrań
    ochronnych/roboczych, ochrony przez KP, oprócz już przywołanego
    wynagrodzenia chorobowego - brak zasiłku chorobowego, w odpowiednich
    czasach posiłki regeneracyjne albo napoje chłodzące itp itd.

    > Uwazam wiec, ze jest o co walczyc. Oprocz zaleglego urlopu, wyrownanie
    > skladek do minimalnej krajowej, oplata na fundusz pracy, itp.

    Zdecydowanie masz rację.
    Ponadto okres wypowiedzenia, potencjalnie inne opcje jak np. grupowe
    zwolnienia, odprawy itp itd.