  • 1. Data: 2002-09-04 13:13:33
    Temat: umowa na czas okreslony !!!! prosze o pomoc prawnika...
    Od: "vai" <u...@u...pl>

    ... vitam,
    ... ja tak z czystej ciekawosci.... ;)
    ... mam umowe o swiadczenie uslug telekomunikacyjnych z ptc sp. z o. o.
    ... na umowie jak byk - czarno na bialym (niebieskim ;)) jest napisane m.
    in.

    Zawarta w dniu: 09-07-02 <ddmmrr>
    Umowa zostala zawarta na: czas oznaczony, do 09-07-02 <ddmmrr>

    ... moje pytanie... czy moge odstapic od tej umowy pomijajac oplate 650pln?
    ... czy moge wykorzystac ten fakt do bezproblemowego zerwania umowy z era?

    --
    ... pozdr.
    ... vai (malpa) umarket.pl

  • 2. Data: 2002-09-04 13:45:49
    Od: "Gacek" <G...@i...pl>

    "vai" <u...@u...pl> wrote in message
> [...]
    650pln?
    > ... czy moge wykorzystac ten fakt do bezproblemowego zerwania umowy z era?

    Nie jestem prawnikiem, ale chyba chcialbym taka umowe :)
    Wynika z tego mniej wiecej, ze umowa miedzy Toba a firma trwala dokladnie
    jeden dzien i telefon (miejmy nadzieje, ze za zlotowke) jest Twoj.
    Az jestem ciekaw jakie beda odpowiedzi :)

    I pytanie pomocnicze: Czy przypadkiem nie dopisza Cie do jakiejs "czarnej"
    listy - podobno w ramach wspolpracy sieci komorkowe maja wspolna baze.

    --
    Pozdrawiam serdecznie - Gacek
    (odpowiadajac na priv usun cyfry z adresu)

  • 3. Data: 2002-09-04 14:04:15
    Od: "vai" <u...@u...pl>

    Użytkownik "Gacek" <G...@i...pl> napisał w wiadomości
    > "vai" <u...@u...pl> wrote in message
    > I pytanie pomocnicze: Czy przypadkiem nie dopisza Cie do jakiejs "czarnej"
    > listy - podobno w ramach wspolpracy sieci komorkowe maja wspolna baze.
    ... wiesz... mam telefony firmowe w idei i erze..
    ... faktury w okolicach 1000pln oplacam regularnie, wiec w czym problem? w
    tym, ze sprzedawca jest niekompetentny? no sorry, ale to juz nie moj
    problem, a za cudze bledy dpowiadac nie mam zamiaru...
    ... pozdr.
    ... vai ;)

  • 4. Data: 2002-09-04 14:42:06
    Od: "DM" <d...@f...pl>

> [...]
    > tym, ze sprzedawca jest niekompetentny? no sorry, ale to juz nie moj
    > problem, a za cudze bledy dpowiadac nie mam zamiaru...

    ja place 2000 zl miesiecnie i tez regularnie
    i mam w poszanowaniu to czy moge zerwac umowe czy nie
    kupuje telefon wtedy kiedy jest mi potrzebny (nie myslac o wypowiedzeniu)

    jest jeszcze regulamin, ktory mowi o warunkach umowy i cala reszta na ktorej
    owa
    siec moze bazowac. Ewentualnie mozesz wyjsc na prostackiego cwaniaka nic nie
    zyskujac.

    a to czy ktos jest kompetentny nie w ten sposob CI oceniac.
    Pomylic sie moze kazdy

    Za to ze w Polsce sa sami cwaniacy to juz standard

  • 5. Data: 2002-09-04 14:53:53
    Od: "vai" <u...@u...pl>

    <ciach>
    > ja place 2000 zl miesiecnie i tez regularnie
    > i mam w poszanowaniu to czy moge zerwac umowe czy nie
    > kupuje telefon wtedy kiedy jest mi potrzebny (nie myslac o wypowiedzeniu)
    ... ja tez, ale o powodach mojej rezygnacji dalej...
    ... btw... przeczytaj archiwum. tam beda opisane moje przejscia z era...

> [...]
    ktorej
    > owa
    > siec moze bazowac. Ewentualnie mozesz wyjsc na prostackiego cwaniaka nic
    ... w regulaminie z tego co pamietam nie ma wzmianki ze umowy na czas
    nioekreslony nie moga byc krotsze niz xxxx...

    > a to czy ktos jest kompetentny nie w ten sposob CI oceniac.
    > Pomylic sie moze kazdy
    ... mojemu opiekunowi weszlo to w nawyk. wuerz mi... :'(

    > Za to ze w Polsce sa sami cwaniacy to juz standard
    ... mowilbys inaczej wiedzac co przeszedlam dzieki "sprawnym" dzialaniom
    znienawdzonaj juz przeze mnie sieci...
    ... niemniej jednak pozdrawiam...

  • 6. Data: 2002-09-04 15:07:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 4 Sep 2002 15:13:33 +0200, "vai"
    <u...@u...pl> zakodował:

> [...]
    >... czy moge wykorzystac ten fakt do bezproblemowego zerwania umowy z era?

    Poczytaj dalej. AFAIR jest tam zapis w stylu, że z miesiąc wcześniej
    musisz powiadomić o rezygnacji z przedłużania umowy. Wygląda na to, że
    przedłużyła się automatycznie i AFAIR masz okres wypowiedzenia do
    końca następnego cyklu rozliczeniowego, po złożeniu wypowiedzenia.
    Ale nie pamiętam dokładnie - poczytaj umowę.

    To, że data wygaśnięcia jest taka, jak podpisania - tak strony
    ustaliły i się podpisały (umowa była na 1 dzień). Teraz masz
    najprawdopodobniej umowę na czas nieokreślony którą możesz, na
    zawartych w umowie warunkach, wypowiedzieć.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-09-04 15:48:35
    Od: "Robert Walczak" <r...@N...gazeta.pl>

    Kazdy sad zakwalifikuje to niestety jako oczywista pomylke pisarska, zobacz
    kodeks cywilny - *w tlumaczeniu oswiadczen woli bierze sie pod uwage
    bardzioej zgodny zamiar stron niz to co zostalo wyrazone*. pewnie
    przekrecilem ale ogolny sens jest taki. pozdr

  • 8. Data: 2002-09-04 15:51:48
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    > ja place 2000 zl miesiecnie i tez regularnie
    (...)
    > Ewentualnie mozesz wyjsc na prostackiego cwaniaka nic nie
    > zyskujac.

    A Ty na prostackiego dresiarza bezmozgowca.

    > a to czy ktos jest kompetentny nie w ten sposob CI oceniac.
    > Pomylic sie moze kazdy

    Era (i inne duze firmy mono- i oligopolisci) kazda pomylke Klienta potrafia
    bezlitosnie wykorzystac na swoja korzysc. Dlaczego w druga strone ma byc
    inaczej ?

    Zaufaj swojej intuicji... >>> http://link.interia.pl/f1646

  • 9. Data: 2002-09-04 17:31:34
    Od: Wojciech <b...@p...wp.pl>

    On Wed, 04 Sep 2002 15:13:33 +0200, vai wrote:

> [...]
    >
    > ... moje pytanie... czy moge odstapic od tej umowy pomijajac oplate
    > 650pln? ... czy moge wykorzystac ten fakt do bezproblemowego zerwania

    Ja bym tu stosowal art 65 § 2 kc

    Art. 65. § 1. Oswiadczenie woli nalezy tak tlumaczyc, jak tego wymagaja ze
    wzgledu na okolicznosci, w ktorych zlozone zostalo, zasady wspolzycia
    spolecznego oraz ustalone zwyczaje.
    § 2. W umowach nalezy raczej badac, jaki byl zgodny zamiar stron i cel umowy,
    anizeli opierac sie jej doslownym brzmieniu.

    --
    Wojciech