  • 1. Data: 2002-09-04 11:06:08
    Temat: Prosba o poradę
    Od: "Marek " <s...@g...pl>

    Mam pytanie.Mieszkanie pracownicze-niewłasnosciowe zostalo wykupione na
    wlasnosc przez moja macoche po smierci mojego ojca(glownego najemcy)Przy
    sprawie o podzial majatku podzielono majatek moich rodzicow na trzy czesci
    (ja,brat,macocha).Czy mam szanse walczyc o prawa do lokalu ktory wykupila
    macocha i czy ten lokal jest zaliczany do majatku moich rodzicow?

  • 2. Data: 2002-09-05 12:31:32
    Temat: Re: Prosba o porad
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Marek " <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > (ja,brat,macocha).Czy mam szanse walczyc o prawa do lokalu ktory wykupila
    > macocha i czy ten lokal jest zaliczany do majatku moich rodzicow?

    Cos tu NIE GRA.

    Meszkanie zajmowane bylo na podstawie jakiegos "tytulu prawnego"
    Jesli bylo to jakies prawo majatkowe, to
    nalezalo najpierw uregulowac sprawy spadkowe POTEM wykupic.
    Chyba niemozliwe to jest, by zrobic to LEGALNIE (bez przekretu)
    wczesniej.

    Ale na zakladowych eszkaniach sie zupelnie nie znam....
    jesli przyslugiwal jej WYLACZNIE jakis tytul prawny i legalnie wykupila,
    mieszkanienie jest czescia masy spadkowej
    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-09-10 10:22:35
    Od: "Marek Wojnicz" <s...@g...pl>

> [...]
    > jesli przyslugiwal jej WYLACZNIE jakis tytul prawny i legalnie wykupila,
    > mieszkanienie jest czescia masy spadkowej
    Mieszkanie zostało przydzielone mojemu ojcu jako mieszkanie pracownicze w
    86roku.W 91 zmarła mi matka i ojciec po raz drugi w 93 ozenił się.W 94 zmarł
    mój ojciec i moja macocha wykupiła mieszkanie na własnosc jako że ja byłem
    niepełnoletni.Teraz okazuje się ze to mieszkanie podobno tylko należy do niej-
    nie wiem co zrobic aby ustalic kto jest wlascicielem tego mieszkania.W jaki
    sposob to sprawdzic i czy jest mozliwe abym ja mogl wtedy gdy bylem
    niepelnoletni decydowac o tym czy zgadzam sie na to aby ona miala to
    mieszkanie na wlasnosc dla siebie.A jezeli mogla zrobic przekret to jak mozna
    to ustalic
    Marek

  • 4. Data: 2002-09-10 11:29:11
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Marek Wojnicz" <s...@g...pl> wrote in message

> [...]
    zmarł
    > mój ojciec i moja macocha wykupiła mieszkanie na własnosc jako że ja byłem

    nie jestem ekspertem...
    Mysle,z e wazne jest macocha dokonala wykupu i jesli w polaczeniu ze
    zlamaniem
    prawa to jaki jest okres przeawnienia roszczen. ine wiem co oznacza tu
    "pracowniecze"
    zakladowe, czy spoldzielcze dla pracownikow.

    Z zakladowymi to trzeba sie dowiedziec od kogo innedo - ja nie wiem.
    ze spoldzielczymui bylo tak, ze choc jedno tylko z malzenstwa bylo czlonkiem
    spldzielni - prawo miealo malzenstwo.
    bolesnie przekonal sie o tym jeden gornik, ktory chcial zrezygnowac z
    mieszkania,
    gdy zaraz poprzydziale dowiedzial sie, ze zdradza go zona. Zrezygnowal - a
    mieszkanie pozostalo bylej juz niebawem malzonce...

    >Teraz okazuje się ze to mieszkanie podobno tylko należy do niej-
    > nie wiem co zrobic aby ustalic kto jest wlascicielem tego mieszkania.

    Spokojnie - po kolei...
    domyslam sie,z e nie ma Pan wgladu do dokumentow i chce sie zorientowac,
    czy ma jakies prawa...
    Ktos administruje nieruchomoscia.. Moze on cos powie.

    Moze napisze Pan cos dokladniej, moze jakis prawnik cos doradzi...

    > W jaki
    > sposob to sprawdzic i czy jest mozliwe abym ja mogl wtedy gdy bylem
    > niepelnoletni decydowac o tym czy zgadzam sie na to aby ona miala to
    > mieszkanie na wlasnosc dla siebie.

    jesli tytul prawny podlegal dziedziczenieu, to nie miala mozliwosci legalnie
    przepisac mieszkanie
    "na siebie". Trzeba to dokladniej sprawdzic.

    > A jezeli mogla zrobic przekret to jak mozna
    > to ustalic

    Now lasnie tak. sprawdzic na jakiej podstawie dokonano zmiany.

    > Marek

    Boguslaw