  • 1. Data: 2011-08-28 19:12:22
    Temat: umowa między osobami prywatnymi
    Od: "mptrzy" <m...@o...com>

    Witam
    Chciałem prosić o poradę.
    Zleciłem wykonanie serwisu internetowego osobie prywatnej. Opłatę za serwis
    zrobiłem przelew na konto prywatne wykonawcy. Chciałbym zabezpieczyć się
    umową zawierającą informacje poświadczające wykonanie serwisu przez osobę
    prywatna (wykonawca) na moją rzecz (zleceniodawca). Umowa zawierałaby
    informację, ile zapłacona za serwis, nr konta na które poszedł przelew i że
    w momencie przekazania serwisu wszystkie prawa do niego przechodzą na mnie
    (zleceniodawca).

    Czy taka umowa między dwiema osobami prywatnymi będzie ważna w świetle
    prawa?? Chodzi mi o zabezpieczenie się na wypadek gdyby w przyszłości
    wykonawca doszedł do wniosku że ma prawa do serwisu.

    Bardzo proszę o odpowiedź.
    Pozdrwiam
    mptrzy(at)ovi.com

  • 2. Data: 2011-08-28 21:36:29
    Temat: Re: umowa między osobami prywatnymi
    Od: "emeryt" <e...@o...pl>

> [...]
    > prawa?? Chodzi mi o zabezpieczenie się na wypadek gdyby w przyszłości
    > wykonawca doszedł do wniosku że ma prawa do serwisu.

    moze to:
    http://www.kodeks.wirt.pl/index.php?id=130,697,0,0,1
    ,0
    http://www.global4net.com/umowa_szablon.pdf

  • 3. Data: 2011-08-29 07:11:02
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-08-28 21:12, mptrzy pisze:
> [...]
    > w momencie przekazania serwisu wszystkie prawa do niego przechodzą na mnie

    Najpierw zlecasz, płacisz i odbierasz, a potem chcesz podpisywać umowę?

    Z tym przechodzeniem wszystkich praw, to możesz się zdziwić. Możesz
    np. móc korzystać ze strony, ale nie koniecznie masz prawa do jej
    kodu, zmiany, a zwłaszcza rozpowszechniania dalej. Podobnie z grafiką.
    Możesz to co masz publikować na stronie, ale już nie koniecznie
    możesz tego użyć np. do wizytówki.

    PS. Co jeśli wykonawca się nie zgodzi na Twoje warunki?

    Rychu

  • 4. Data: 2011-08-29 17:09:02
    Od: "mptrzy" <m...@o...com>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > możesz tego użyć np. do wizytówki.
    >
    > PS. Co jeśli wykonawca się nie zgodzi na Twoje warunki?

    zmienie wykonawcę