  • 1. Data: 2008-02-03 11:21:39
    Temat: umowa
    Od: "Adam Faszcza" <a...@w...pl>

    Dzień dobry!
    Po pierwsze - mam nadzieję, że to właściwa grupa :)
    Jeśli nie - prosiłbym o wskazówkę gdzie mam pisać.

    Sprawa wygląda następująco:

    Prowadzę DG - uczę angielskiego.
    Trafił mi się klient (większa firma), który chce podpisać umowę.
    Dotychczas z innymi klientami warunki ustalaliśmy jedynie ustnie, a na
    koniec miesiąca wystawiałem rachunek, który wciągałem w KPiR.

    Pytanie:
    Czy umowa taka musi spełniać jakieś konkretne wymagania?
    Czy muszę ją gdzieś zgłaszać? (US czy coś?)

    Czy też może wystarczy napisać coś w rodzaju "firma A zobowiązuje się do
    prowadzenia lekcji angielskiego dla pracowników firmy B w godzinach takich a
    takich, miejscu takim a takim, za tyle a tyle"?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
    Adam

  • 2. Data: 2008-02-04 17:05:15
    Temat: Re: umowa
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Adam Faszcza" <a...@w...pl> wrote > >prowadzenia lekcji angielskiego
    dla pracowników firmy >B w godzinach takich a
    > takich, miejscu takim a takim, za tyle a tyle"?

    imho starczy

    pl.soc.prawo.podatki

  • 3. Data: 2008-02-04 21:41:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Feb 2008, Adam Faszcza wrote:

    > Czy też może wystarczy napisać coś w rodzaju "firma A zobowiązuje się do
    > prowadzenia lekcji angielskiego dla pracowników firmy B w godzinach takich a
    > takich, miejscu takim a takim, za tyle a tyle"?

    Na mój gust warto jeszcze zawrzeć zapisy co się dzieje w razie
    niemożliwości wykonania umowy, czy A jest zobowiązany do *uprzedniego*
    zadbania o zastępstwo (znaczy jak np. po wypadku wyląduje w szpitalu
    bez możliwości załatwiania czegokolwiek) i kiedy (oraz ile!) kto
    zapłaci kar umownych w razie "kraksy".
    Standardem (?) jest zawieranie zapisów, umożliwiających zakończenie
    umowy w razie zajęcia majątku przez komornika lub innych takich :>,
    tudzież w razie niezapłacenia (i warunki).
    Idzie o to, żeby w razie "wejścia komornika" nie zostać na lodzie
    w takim układzie, że za poprzednie prace nie zapłacili, a komornik
    ma prawo żądać "wykonuj dalej" :> (bo tak przewiduje np. prawo
    upadłościowe).

    pzdr, Gotfryd