  • Data: 2008-10-04 22:23:42
    Temat: umorzenie należności do US z tytułu sprzedaży mieszkania
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, mam taki problem, a właściwie to moja znajoma.
    Niezbyt zamożna, po śmierci męża została sama z jednorocznym dzieckiem, aby
    przeżyć musiała sprzedać niewykończony dom, kupiła mieszkanie i niestety
    przed upływem 5 lat znowu z powodu braku pieniędzy i zaległości czynszowych
    musiała je sprzedać,by kupić mniejsze i tańsze do remontu.
    Zadeklarowała w skarbowym, że różnice przeznaczy w ciągu 2 lat na remont lub
    zakup nieruchomości, czego nie zrobiła.
    Co prawda mieszkanie wyremontowała ,ale własnymi siłami i rodziny, bo było
    znacznie taniej.
    Teraz skarbowy, chce od niej podatku od tej różnicy.
    Poradziłem jej napisać do skarbowego o umorzenie całkowite lub częściowe i
    teraz po 3 miesiącach dostała decyzje odmowną.
    Czy jest jakas szansa na pozytywne załatwienie sprawy?
    Kobieta rzeczywiście ma poważne kłopoty finansowe, korzysta z pomocy
    społecznej, dziecko teraz w wieku szkolnym,choruje.
    W piśmie powoływała się na trudności finansowe, ale nie dołączyła żadnych
    dokumentów, nie wiem czy to miało znaczenie?
    Czy skarbowy w ogóle przejmuje się sytuacją podatnika?
    Podobno można sie jeszcze odwołac do izby skarbowej, może ktoś kompetentny
    coś by doradził, na co położyć nacisk w tym odwołaniu?
    --
    Pzdr
    mareK