  • 1. Data: 2004-04-02 22:44:53
    Temat: umieszczenie info o dluzniku na prywatnej stronie - czy mozna ?
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    mam nastepujacy problem: sprzedalem pewnej znanej firmie uslugi
    (providerskie, www, itp), za ktore ta firma nie zaplacila (zaleglosci
    siegaja ponad 16tys i trwaja od listopada zeszlego roku). firma ta nie
    reaguje na comiesieczne wezwania do zaplaty, unika kontaktu i wyjasnienia
    sprawy. ostatnio wyslalem ostateczne wezwanie do zaplaty z grozba
    skierowania sprawy do sadu i umieszczenia jego danych na stronach KRD - ze
    swojej strony chyba dopelnilem formalnosci wymaganych w ustawie o
    udostepnianiu info. gospodarczych.

    mam jednak pewna koncepcje... wydaje mi sie ze bardziej tego klienta
    "zaboli" umieszczenie informacji o tym ze zalega z platnosciami, na dawnej
    jego/mojej firmowej stronie www (ktora udostepnialem w ramach umowy) a ktora
    jest z oczywistych wzgledow zostala przeze mnie zablokowana (nadal jest do
    niej miesiecznie kilkanascie tysiecy odwolan)
    mam w zwiazku z tym pytanie - czy taka forma nacisku jest zgodna z prawem ?
    nadmieniam, ze to ja jestem wlascicielem domeny (.com) na ktorej wczesniej
    wisialo jego www

    pzdr
    p/s przy okazji - co radzicie zrobic z tym opornym dluznikiem ? wziac jakies
    biuro-inkaso, skierowac sprawe do sadu ? jaka jest w ogole procedura
    (najskuteczniejsza) w takich przypadkach ?

  • 2. Data: 2004-04-02 23:23:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Ja bym dla bezpieczeństwa nie informował, ze nie płacą, tylko zaoferował
    tę wierzytelność pod tym adresem do sprzedania, bo dłużnik nie płaci. niby
    na jedno wychodzi, a jednak jaka różnica?

  • 3. Data: 2004-04-03 08:09:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Apr 2004, news wrote:
    [...]
> [...]
    >+ niej miesiecznie kilkanascie tysiecy odwolan)
    >+ mam w zwiazku z tym pytanie - czy taka forma nacisku jest zgodna z prawem ?

    Czytaj archiwa grupy ;)
    Podanie zarzutu iż "oni nie płacą" może powodować próby ścigania za
    "psucie wizerunku" (bo przecież oni NA OGÓŁ PŁACĄ :> inaczej powinni
    ogłosić bankructwo ;>).
    Ale jeśli wystawisz TWÓJ DŁUG, podając od kiedy jest przeterminowany
    itp. to... to mogą ci zapłacić jak chcą ;), bo przecież handel długami
    nie jest zabroniony.
    "Witamy państwa na byłej stronie firmy XXX. Informuję że mam do sprzedania
    dług firmy XXX wobec mnie, należność w wysokości ZZZ której termin płatności
    upłynął aa.bb.ccc. Proszę o składanie ofert z podaniem proponowanej ceny"

    :>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-04-03 10:50:01
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    plusz wrote:

    > Użytkownik news <color@{wytnijto}.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > uśtaw w swoje firmie automat, który w przypadku zaległości wyświetla
    > zamiast strony komunikat:
    >
    > "Witryna została zablokowana z powodu zaległości w opłatach abonamentu.
    > Trwa postępowanie wyjaśniające"
    >
    > Myślę, że taki komunikat nijak ne mówi o sytuacji dane firmy, a
    > jednocześnie psuje skutecznie jej wizerunek

    A jaka to dla ciebie reklama bedzie...
    kazdy kto bedzie chcial sobie witryne gdzie sumiescic zadaz jak to zobaczy
    zwroci sie przede wszystkim do Ciebie

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-04-03 11:36:32
    Od: "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl>

  • 6. Data: 2004-04-03 14:55:44
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...com>

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ja bym dla bezpieczeństwa nie informował, ze nie płacą, tylko zaoferował
    > tę wierzytelność pod tym adresem do sprzedania, bo dłużnik nie płaci. niby
    > na jedno wychodzi, a jednak jaka różnica?

    Zastanawiam sie, czy tak mozna. Zalozmy, ze dluznik dysponuje
    dokumentami, ktore swiadcza, ze to provider jest im iles tam
    winny za cos.
    Czy bez procesu i wyroku sadu mozna stwierdzic ze 100% pewnoscia
    kto komu ma zaplacic?
    A co jesli dlug jest nieprawdziwy? Nie twierdze tak, tylko
    teoretyzuje.
    Chyba, ze sprzedajacy dlug ponosi pelna odpowiedzialnosc za jego
    prawdziwosc.

    Zastanawiam sie nad "moja" firma:-) Wprawdzie proces za pare dni,
    ale moze ktos kupi dlug:-)
    Ze tez predzej ktos nie zapytal sie o to:-(

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x14FF5BF4
    Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
    (C) by Boguslaw Majewski - MSZ

  • 7. Data: 2004-04-03 19:28:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...com> napisał w wiadomości

    Jeśli roszczenie jest sporne, to nie ryzykował bym takiego ogłoszenia. W
    wypadku przegrania można słono zapłacić w postaci odszkodowania. Najlepiej
    by było, by to był prawomocny tytuł egzekucyjny. Wówczas sprawa jest
    bezsporna. W wypadku faktur, to już pozostaje rozwaga. Jeśli się okaże, że
    długu nie ma, to rzekomy dłużnik może zaatakować z ustawy o nieuczciwej
    konkurencji choćby.

  • 8. Data: 2004-04-04 18:40:04
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    Dziekuje za wskazowki... jak tylko minie termin wskazany jako ostateczny -
    na oststecznym wezwaniu do zaplaty, to cos w tym tonie zamieszcze. Jestem
    swiadomy... a dlug jest bezsporny.

    pzdr.

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

  • 9. Data: 2004-04-05 10:48:38
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    news wrote:

    > Dziekuje za wskazowki... jak tylko minie termin wskazany jako ostateczny
    > - na oststecznym wezwaniu do zaplaty, to cos w tym tonie zamieszcze.
    > Jestem swiadomy... a dlug jest bezsporny.

    Dlug jest bezsporny nie wtedy, gdy ty nie masz watpliwosci, ze jest.
    A zanim zaczniesz pisac brzydkie rzeczy o niegrzecznych klientach
    zastanow sie, jak zareaguja ci grzeczni..

    Bo ja np grzeczny jestem, ale jak kolege "przescigali" w xxx...
    bo mial kupiona wczesniej u nich czapeczke i musial po fakture do domu
    jechac.... to ja juz tam niechodze, choc czapeczki nie kupowalem...

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-04-05 13:26:18
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    hm wlasnie sie dowiedzialem, ze spolka (dluznik) oglosila upadlosc. czy w
    takiej sytuacji jest sens umieszczanie na stronie info o sprzedazy
    wierzytelnosci ? co ewentualnie mozna jeszcze zrobic bo w ogole nie mam
    koncepcji...
    Czy syndyk masy upadlosciowej sam zglosi sie do mnie, czy mam go scigac w
    sadzie, gdzie zostal zlozony wniosek o upadlosc tej firmy ? podpowiedzcie
    cos bo nie mam pojecia jak sie zabrac do tej sprawy.

    pzdr, z gory dzieki za wskazowki