  • 1. Data: 2004-04-02 23:04:45
    Temat: prawo prasowe...
    Od: "brian" <b...@w...de>

    jak to jest? na jednym z wydzialow pewnego miasta studenci chca rozwiazac
    problem obsrywania przez psy ogrodu przed ich gmachem; czy mozna porobic
    zdjecia psom i wlascicielom i umiescic na stronie? czy bedzie to
    wykroczenie? jesli sie zamiesci te fotki pod pretekstem pokazania wydzialu i
    okolic?

    z gory dzieki za odpowiedz

    pozdrowienia

    prof. dr hab. Peter Shelby

  • 2. Data: 2004-04-03 07:51:25
    Temat: Re: prawo prasowe...
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "brian" <b...@w...de> napisał w wiadomości
> [...]
    > zdjecia psom i wlascicielom i umiescic na stronie? czy bedzie to
    > wykroczenie? jesli sie zamiesci te fotki pod pretekstem pokazania wydzialu

    Niewazne pod jakim pretekstem sie zamiesci, twarze nie powinny byc
    rozpoznawalne, jesli te osoby tego sobie nie zycza. Jesli jest pewno, ze
    osoby te popelnily wykroczenie, to w prasie wolno publikowac zdjecia
    sprawcow (z widoczna twarza). Nie wiem, czy "strona" o ktorej wspominach
    kwalifikuje sie jako "prasa" w rozumieniu ustawy, bo nic o tym nie piszesz.

    Zamiast bawic sie w pregierz, zrobcie zdjecia do celow dowodowych i zlozcie
    wnioski np. do strazy miejskiej o ukaranie. Z pewnoscia dla wlascicieli psow
    bedzie to bardziej zauwazalne niz umieszczenie ich na stronie. Internetem
    posluguje sie w Polsce niewiele ponad 22 proc. spoleczenstwa...

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 3. Data: 2004-04-03 12:08:42
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    > Jesli jest pewno, ze
    > osoby te popelnily wykroczenie, to w prasie wolno publikowac zdjecia
    > sprawcow (z widoczna twarza).

    niezaleznie od tego, czy podana strona kwalifikowala by sie jako "prasa" w
    rozumieniu ustawy prawo prasowe (a nie sadze, bo zapewne nie jest wpisana do
    rejestru sadowego) to i tak prasie nie wolno publikowac opinii dot. sprawy
    przed wydaniem wyroku I instancji (art. 13 pkt 1. ustawy prawo prasowe) ani
    wizerunku/danych osobowych osob oskarzonych (art 13. pkt 2. ww.)

    pozdrawiam

    Kwik

    --
    ##odpowiadajac skasuj LEPPERA! ;-)##

  • 4. Data: 2004-04-03 16:30:25
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

> [...]
    > sprawcow (z widoczna twarza). Nie wiem, czy "strona" o ktorej wspominach
    > kwalifikuje sie jako "prasa" w rozumieniu ustawy, bo nic o tym nie

    a przepraszam bardzo, jezeli nie jestem osoba publiczna i sobie tego nie
    zycze?

    P.

  • 5. Data: 2004-04-03 16:31:01
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    > jak to jest? na jednym z wydzialow pewnego miasta studenci chca rozwiazac
    > problem obsrywania przez psy ogrodu przed ich gmachem; czy mozna porobic
    > zdjecia psom i wlascicielom i umiescic na stronie?

    a jakby ktos tobie zrobil zdjecei kiedy srasz na trawniku i zamiescil w
    internecie co bys zrobil?

  • 6. Data: 2004-04-03 16:54:08
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    brian napisał(a) Sat, 3 Apr 2004 01:04:45 +0200 na pl.soc.prawo:

    > czy mozna porobic
    > zdjecia psom i wlascicielom

    A nie wystarczyły by same fotki piesków?:) Przecież na takim osiedlu to
    i tak się ludzie mniej więcej orientują czyj pies jak wygląda:)

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |

  • 7. Data: 2004-04-04 01:09:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemyslaw Rokicki wrote:

    > a jakby ktos tobie zrobil zdjecei kiedy srasz na trawniku i zamiescil w
    > internecie co bys zrobil?

    Nie wiem, jak ty, ale tutaj chyba mało osób ma taki zwyczaj...

  • 8. Data: 2004-04-04 01:11:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MariuszR wrote:

    > A nie wystarczyły by same fotki piesków?:) Przecież na takim osiedlu to
    > i tak się ludzie mniej więcej orientują czyj pies jak wygląda:)

    Tak czy inaczej pewnie mało kto się przejmie. Może bardziej skuteczne
    byłoby nękanie doniesieniami SM? Zdjęcia jako materiał dowodowy są
    całkiem niezłe - ale warto ująć i psa, i właściciela - żeby było widać,
    że nie ma narzędzi do posprzątania po pupilku.

  • 9. Data: 2004-04-04 10:54:49
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    > Nie wiem, jak ty, ale tutaj chyba mało osób ma taki zwyczaj...

    nie wazne jaki ma zwyczaj, zadalem proste pytanie.
    Pies rozumie czuyje i ma swoje prawa.

    P.

  • 10. Data: 2004-04-04 13:56:18
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com> napisał w wiadomości
    > piszesz.
    >

    > a przepraszam bardzo, jezeli nie jestem osoba publiczna i sobie tego nie
    > zycze?

    Nie ma znaczenia, jaka osoba jestes. Nie popelniaj wykroczen.

    --
    pozdrawiam:-) Marek