  • 1. Data: 2002-10-07 07:51:38
    Temat: uklad
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Sprzedalem towar Spolce i nie uzyskalem zaplaty. Podalem spolke do sadu i
    sprawe wygralem. Komornika powstrzymalo jednak wniesienie przez Spolke
    postepowania ukladowego.
    Jestem laikiem i prosze o pomoc czy jest jakas szansa na odzyskanie
    naleznosci i co dalej robic?
    Zaznacze, ze Spolka a raczej jej prezes maja sie dobrze, podejrzewam, ze
    wyprowadzil aktywa ze Spolki i teraz sie miga od placenia zobowiazan.

    krys

  • 2. Data: 2002-10-07 13:38:53
    Temat: Re: uklad
    Od: "Marco" <m...@p...onet.pl>

    Jestem dosyć mocno obeznny w sprawie postępowań układowych. ogólnie (i w
    wielkim skrócie) sytuacja ma się następująco. dłużnik w trudnej
    (niezawinionej od siebie) sytuacji finansowej ma prawo żądać otwarcia
    postępowania układowego. jeżeli istnieją ku temu przesłanki to sąd otwiera
    postępowanie (wyznacza nadzorcę i komisarza). następnie trwa sprawdzanie
    listy wszystkich wierzytelności odjętych postępowaniem i zostaje ustalona
    lista zobowiązań na dzień otwarcia postępowania (łącznie z odsetkami -
    przynajmniej ustawowymi). później dochodzie do zgromadzenia wierzycieli
    gdzie głosują oni czy przyjąć proponowane przez dłużnika umorzenie
    wierzytelności i rozłożenie na raty spłaty czy też nie przyjąć. jeżeli
    większość zagłosuje na tak to układ zostaje przyjęty. sąd zatwierdza układ
    (ale w stuacji gdy sytuacja finansowa dłużnika daje szanse na wykonanie
    układu. jeżeli sąd zatwierdzi ujkład to dokonuje się umorzenia
    wierzytelności ... a potem dłużnik spłaa wierzycielom w ratach które im
    zaproponował a oni się zgodzili. ważne jest to że ukłąd obejmuje takze
    wierzycieli którzy byli przeciko przyjęciu, jeżeli większość opowiedziała
    się 'za'.
    Także szanse na odzyskanie są, tylko po umorzeniu i w ratach
    NAtomiast jezeli nie został ojeszcze otwarte postępowanie sądowe to są
    kruczki prawne jak doprowadzić do sytuacji aby konkretna wierzytelność nie
    została objęta układem
    aha i jeszcze jedno.... od momentu otwarcia postępowania do momentu jego
    przyjęcia (bądź też nie ) dłużnik nie może dokonywać spłat zobowiązań
    objętych układem.

    jeżeli chcesz bardzei szczegółowych informacji to zapraszam na priva
    pozdrawiam