  • 1. Data: 2002-09-09 16:28:53
    Temat: udzielanie porad
    Od: "PRO LEGE" <p...@t...pl>

    Witam serdecznie,
    mam pytanie: czy studenci prawa mogą nieodpłatnie udzielać porad prawnych?
    Jeśli nie mogą to kto i w jakim akcie prawnym im tego zakazuje???
    z poważaniem
    PS

  • 2. Data: 2002-09-09 18:25:49
    Temat: Re: udzielanie porad
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    PRO LEGE wrote:

> [...]
    > mam pytanie: czy studenci prawa mogą nieodpłatnie udzielać porad prawnych?
    > Jeśli nie mogą to kto i w jakim akcie prawnym im tego zakazuje???

    Sadze ze nic nie zakazuje :-)
    Ja czasem tez udzielam, choc sie na tym zupelnie nie znam... :)

    Jakos nie moge sobie wyobrazic wogole czegos takiego jak "zakaz udzielania
    porad".. ja rozumiem zeby "zakaz psioczenia na Polske Ludowa", ale porad?

    :-)

    Sadze ze za ta porade prawna nie zostane pociagniety do odpowiedzialnosci
    :-)

  • 3. Data: 2002-09-10 19:32:25
    Od: "Konrad" <k...@w...pl>

> [...]
    > porad".. ja rozumiem zeby "zakaz psioczenia na Polske Ludowa", ale porad?

    Wydaje mi się, ze jest to zależne od tego czy ta porada jest prywatna, czy
    zawodowa (płatna w formie usługi). Tak na przyklad jest z doradztwem
    inwestycyjnym - śmiało możesz koledze podpowiedzieć jakie akcje ma kupić,
    ale nie możesz otwożyć firmy i zbijac kasy na takich poradach bo to jest już
    zarezerwowane dla przedstawicieli odpowiedniego zawodu.

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 4. Data: 2002-09-10 22:38:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Konrad wrote:

> [...]
    > ale nie możesz otwożyć firmy i zbijac kasy na takich poradach bo to jest
    > już zarezerwowane dla przedstawicieli odpowiedniego zawodu.

    Notu to juz autorytet ze mnie zaden, ale idac wtedy za ciosem proponuje
    zeby komputerow mogli uzywac tylko informatycy z dyplomem inzyniera. Nie
    mowiac juz o pracy w serwisie komputerowym ktora to praca nieodlacznie sie
    wiaze z udzielaniem porad w kwestii komputerow.

    W przypadku powiedzmy lekarzy sprawa jest uzasadniona, ale przeciez nikt
    nie moze zabronic domoroslemu prawnikowi ktory okazal sie bardzo dobry w
    tym co robi udzielania porad... chocby i za pieniadze - jezeli sa klienci
    ktorzy wiezda o tym ze maja do czyenienia z amatorem to dlaczego zabronic
    im go sluchac?

    A co do postu to mowa byla o poradach bezplatnych.