  • 1. Data: 2009-02-04 13:57:59
    Temat: trzecia umowa o pracę -->> umowa na czas nieokreślony
    Od: "Nix" <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl>

    Witam, mam taki dylemat: Czy zawarcie trzeciej umowy o pracę na czas
    określony skutkuje
    zawarciem umowy na czas nieokreslony gdy:

    -pierwsza umowa była na czas nieokreślony od dnia 1.1.1997 i została
    wypowiedziana(za
    porozumieniem stron) 31.12.2007
    druga umowa była na czas określony od 1.1.2008 do 31.12.2008
    -trzecia umowa (obecnie obowiązująca) jest na czas określony od 1.1.2009 do
    31.12.2009

    Czy w takim nieszablonowym przypadku trzecia( obecna ) umowa faktycznie z
    mocy prawa
    przekształca się w umowę na czas nieokreślony ?

    pzdr! Nix

  • 2. Data: 2009-02-04 14:00:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Nix pisze:
> [...]
    > z mocy prawa
    > przekształca się w umowę na czas nieokreślony ?

    Pierwsza umowa o pracę musiała być zawarta po wejściu PL do Unii, od
    kiedy ten przepis działał. Więc obecna umowa jest dopiero drugą pod
    panowaniem tej zasady.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-02-04 23:21:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gmc70q$6l0$1@atlantis.news.neostrada.pl Nix
    <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl> pisze:

> [...]
    > zawarciem umowy na czas nieokreslony gdy:
    > -pierwsza umowa była na czas nieokreślony od dnia 1.1.1997 i została
    Kolejny mądry inaczej.
> [...]

    > mocy prawa
    > przekształca się w umowę na czas nieokreślony ?
    Nie.
    Przypadek nie ma w sobie nic z nieszablonowości.
    Pierwsza umowa się nie liczy i to wcale nie dlatego, że była zawarta przed
    wuniowstąpieniem (przedtem ten przepis też obowiązywał, został tylko czasowo
    zawieszony pod naciskiem lobby byznesmenków, a jego obowiązywanie
    przywróciła akcesja do UE).
    Po prostu on dotyczy wyłacznie umów na czas określony, zaś ta pierwsza taką
    nie była.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2009-02-06 16:21:28