  • 11. Data: 2006-04-15 12:47:49
    Temat: Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    ...@...c napisał(a):

    > dziękujemy za opinie niestety prawo jest inaczej skonstruowane.

    tzn jak?? Moze podasz jakas podstawe prawna, albo napiszesz cos wiecej??

    Jacek

  • 12. Data: 2006-04-15 12:51:17
    Od: ...@...c

    Dnia Sat, 15 Apr 2006 14:08:21 +0200, leon napisał(a):

    > ROFTL
    > a slyszlao sie o czyms takim , ze uszkodznie mechaniczne nie podlega
    > zadnym gwarancjom ?
    > kupujac towar obejrzala. z opisu nie wynika zeby towar posiadal wady
    > ukryte a te jedynie moglyby byc podstawa zwrotu

    heh :) jak się nie ma zielonego pojęcia to czasami warto kierować się
    zasadą że "milczenie jest złotem".

    --
    pozdrawiam,

  • 13. Data: 2006-04-18 20:25:36
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > heh :) jak się nie ma zielonego pojęcia to czasami warto kierować się
    > zasadą że "milczenie jest złotem".
    praktyka robi swoje - przyniesc towar uszkodzony mechanicznie do reklamacji
    zobaczymy co ci powiedza.
    jako przejaskawiony przyklad podam - kupjesz nowy samochow. i masz stluczke
    zaraz za zakretem.
    przyjdziesz to salonu aby ci wymienili na nowy??

    leon

    --
    Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
    Spiewaczka

  • 14. Data: 2006-04-18 20:41:38
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > A skad pewnosc ze obejrzala?? Moze towar byl tak zapakowany, ze dopiero
    > po rozpakowaniu okazalo sie ze zabawka jest peknieta.
    poniewaz nigdzie nie bylo napisane ze towar byl zapakowany, opierajmy sie
    na opisie Galeona. i nie dorabiajmy wlasnych teorii.

    > z opisu nie wynika zeby towar posiadal wady
    >
    > Nie zwrotu a niezgodnosci towaru z umowa. Jesli kupujacy nie mogl
    > obejrzec dokladnie zabawki, i w domu sie okazalo ze zabawka jest
    > peknieta to jak najbardziej wystepuje tutaj niezgodnosc towaru z umowa,
    > za co odpowiada sprzedawca i to na sprzedawcy spoczywa obowiazek
    > udowodnienia ze zabawka w momencie zakupu tego pekniecia nie miala.
    ze co? a mnie sie dotad wydawalo ze obowiazek taki spoczywa na
    poszkodowanym
    dla sprzedawcy to sytuacja typu: udowodnij ze nie jest wielbladem

    > I skoro z opisu nie wynika ze towar posiadal wady, ktore klient zobaczyl
    > dopiero w domu (domniemywam ze po rozpakowaniu zabawki) to wspolczuje
    > umiejetnosci czytania ze zrozumieniem :]
    ja czytam ze zrozumieniem i sobie nie domawiam rzeczy aby pasowaly do mojej
    teori. akurat naprzeciwko mojego miesjca pracy mam taki sklep za 4 zlote.
    okazuje sie ze 95% rodzai towaru jest tam rozpakowanych przynajmniej po 1
    sztuce
    jescze nie widzialem tam rzeczy ktorej rozpakowac sie nie da. na tym polega
    specyfika tego rodzaju sklepow.

    leon

  • 15. Data: 2006-04-19 05:04:02
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    leon napisał(a):
    > ze co?

    że art.4 ust.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

    > a mnie sie dotad wydawalo ze obowiazek taki spoczywa na
    > poszkodowanym
    > dla sprzedawcy to sytuacja typu: udowodnij ze nie jest wielbladem

    to źle się wydawało
    inna sprawa, że nawet istnienie niezgodności w chwili wydania nie
    przesądza o odpowiedzialności sprzedawcy

    KG

  • 16. Data: 2006-04-19 17:00:52
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > że art.4 ust.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    ja za to polecam art 3 ust 3 powyzszej ustawy oraz art 7

    czyli j.w. art 7

    leon

  • 17. Data: 2006-04-21 11:44:54
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    leon napisał(a):
    > ja za to polecam art 3 ust 3 powyzszej ustawy oraz art 7

    trochę nie na temat

    KG

  • 18. Data: 2006-04-21 18:35:16
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > trochę nie na temat
    dlaczego?
    at3,ust 3
    3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie
    warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru
    konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania
    głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.

    zas
    Art. 7. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
    umową,
    gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie,
    powinien był wiedzieć.

    na tej podstawie mozna przyjac iz sprzedany towar byl sprawny,
    poniewaz wg opisu "zabawka jest powaznie peknieta.". trudnow takij sytuacji
    mowic o wadzie ukrytej

    leon

  • 19. Data: 2006-04-22 09:25:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    leon napisał(a):
    > na tej podstawie mozna przyjac iz sprzedany towar byl sprawny,
    > poniewaz wg opisu "zabawka jest powaznie peknieta.". trudnow takij sytuacji
    > mowic o wadzie ukrytej

    tyle że wszystko o czym piszesz, to juz dowody i domniemania
    a nie regulacja tego, kto ma udowodnić

    KG

  • 20. Data: 2006-04-25 18:03:05
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > tyle że wszystko o czym piszesz, to juz dowody i domniemania
    > a nie regulacja tego, kto ma udowodnić
    a czym jest
    art.4 ust.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    na ktory sie przedtem powolywales jak nie domniemaniem???

    leon