  • 1. Data: 2003-01-21 10:30:06
    Temat: tłumaczenia patentowe cd.
    Od: "piotr panek" <p...@N...gazeta.pl>

    witam
    1. dzienx tym, ktorzy odpowiedzieli na moj poprzedni post
    2. pierwszy raz tlumacze tekst patentu i nie znam niektorych prawniczych
    sformulowan. Czesto po tekscie, ze jakis tam patent ujawnia cos tam jest
    fraza: 'which is hereby incorporated by reference as though set forth in full
    herein'. Nie mam za duzo problemu z doslownym przetlumaczeniem tego (moze
    poza zaskakujacym mnie w tym kontekscie "as though"), ale jesli istnieje juz
    jakas utrwalona polska formulka, to wolalbym uzyc jej. (tak jak kwestie z
    pogrzebu nie tlumaczy sie "popioly do popiolow...", tylko "z prochu
    powstales...")
    pzdr
    piotrek