  • 1. Data: 2011-09-06 20:31:22
    Temat: testament
    Od: "wojciech" <s...@g...pl>

    jest taka sytuacja :

    ojciec był 2 razy żonaty , drugie małżeństwo zaczął w 1970 roku .
    z każdego małżeństwa ma po jednym dziecku.

    w 1989 roku ojciec i jego druga żona każde z osobna spisało notarialnie
    testament, w którym określają że na swój majątek ( każde z osobna )
    określony konkretną kwotą jako jedynego spadkobiercę wyznaczają swoją
    córkę ( córkę z drugiego małżeństwa ) .

    ojciec posiadał dom . w 2006 roku ojciec umarł .

    córka z 2 małżeństwa ojca nie przeprowadziła jeszcze masy spadkowej .

    czy dom się jej należy w całości ? czy też musi prawnie córce z
    pierwszego małżeństwa ( przyrodniej siostrze ) odpalić coś ?

    dodatkową informacją jest to że w testamencie nie ma ani słowa o domu, dom
    chyba od 1986 roku posiadał na własność jako dom dziedziczony po swojej
    matce .

  • 2. Data: 2011-09-07 03:53:17
    Temat: Re: testament
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/6/2011 3:31 PM, wojciech wrote:
> [...]
    >
    > ojciec posiadał dom . w 2006 roku ojciec umarł .
    >
    > córka z 2 małżeństwa ojca nie przeprowadziła jeszcze masy spadkowej .

    nie musi
    przy czym wniosek do sadu moze zlozyc kazy zaintersowany jesli nie chce
    mu sie czekac.

    > czy dom się jej należy w całości ? czy też musi prawnie córce z
    > pierwszego małżeństwa ( przyrodniej siostrze ) odpalić coś ?

    nalezy jej sie w calosci zgodnie z testamentem,

    przy czym dzieciom z pierwszego malzenstwa nalezy sie zachowek,
    szczegoly znajdziesz w internecie.

    > dodatkową informacją jest to że w testamencie nie ma ani słowa o domu, dom
    > chyba od 1986 roku posiadał na własność jako dom dziedziczony po swojej
    > matce .

    nie musi byc wymieniony. moze nawet lepiej ze nie jest.

  • 3. Data: 2011-09-07 06:32:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.09.2011 05:53), witek wrote:

    > nalezy jej sie w calosci zgodnie z testamentem,
    >
    > przy czym dzieciom z pierwszego malzenstwa nalezy sie zachowek,
    > szczegoly znajdziesz w internecie.

    Chyba że "swój majątek okreśony konkretną kwotą" to jest zapis, wtedy
    chyba możliwe jest że jednak wszyscy dziedziczą wg ustawy (lub ktoś inny
    w całości), a tylko konkretnej córce z tego muszą odpalić konkretną kwotę.

    p. m.

  • 4. Data: 2011-09-07 18:54:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-09-06 22:31, wojciech pisze:

    > w 1989 roku ojciec i jego druga ?ona ka?de z osobna spisa?o notarialnie
    > testament, w którym okre?laj? ?e na swój maj?tek ( ka?de z osobna )
    > okre?lony konkretn? kwot? jako jedynego spadkobierce wyznaczaj? swoj?
    > córke ( córke z drugiego ma??enstwa ) .

    Coś mi się nie chce wierzyć by notariusz taki testament spisał.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU