  • 21. Data: 2007-01-14 09:10:24
    Temat: Re: szyfrowanie danych na dysku
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Eres napisał(a):

    > ... Ty powaznie jestes debilem czy tylko udajesz ?
    >

    > Dziecko suma kontrola =okreslony plik, bezwgledu na to czy zmienisz
    > jego nazwe .Zastanów się nad swoimi bzdurnymi postami,czy pedofil ?
    > zmienijąc nazwe swojego pornola na ,,przygody misia puchatka'' nie
    > łamie prawa ????.Po drugie tak mętne tłumaczenia dla prokutatury raczej
    > wiekszego znaczenia nie mają.To ty jestes odpiedzialny za to co sciągasz
    > i masz na dysku ...

    Suma kontrolna nie daje 100% pewności co do zawartości pliku. 2 różne
    pliki mogą mieć taką samą sumę kontrolną. Prawdopodobieństwo tego faktu
    jest małe, zależy od metody wyliczania sumy kontrolnej.

    --
    Semper Fidelis

    Adam Klobukowski
    a...@g...com

  • 22. Data: 2007-01-14 09:17:27
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 14-01-2007 o 00:46:09 Mistrz <h...@l...teem> napisał(a):

> [...]
    > bez nakazu(prokurator ma 7dni ,po zatrzymaniu zeby taki nakaz
    > podpisac).Żebysmy mieli jasnosc ip w logach ISP(teoretycznie powinni
    > miec kopie wszyskiego co sciagnąłes) to kolejna mrzonka,bo wiadomo ze
    > nie ma hdd zdolnych do zapisania setek terabitów filmów.ISP moze co
    > najwyzej przedstawic ruch jaki generował danych host w ciagu
    > ostatnich 6 miesiecy,to również nie jest dowód.Bo zeby udowodnic ze
    > sciagnąłes dany plik ! muszą ten plik znalesc na dysku.Sam fakt ze
    > sciągałes nie jest zadnym przestepstwem,dopiero rozposzechnianie jest

    Ujme to krotko - glupi jestes :P
    Jesli nie potrafisz odroznic sciagania danych od ich wysylania to dziekuje
    za takiego eksperta. Logi ISP? Zainstaluj sobie np. Ethereal. Ustawisz
    filtr na dane IP i wystarczy. Watpie, zeby ktos w domu mial lacze z
    uploadem na poziomie gigabitow. Co do jednego masz racje - nie
    monitorujesz tak wszystkich, taki podsluch zalozysz tylko 'najbardziej
    aktywnym' (i tez nie z wlasnej inicjatywy - zapewne na wniosek
    prokuratury).

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 23. Data: 2007-01-14 09:19:38
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 14-01-2007 o 05:22:58 scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > Ale dopóki nie ściągniesz tego pliku nazwanego "przygody misia puchatka"
    > dopóty nie będziesz wiedział czy to pedofilski pornos czy bajka dla
    > dzieci.
    > I znajomość sumy kontrolnej w niczym Ci tu nie pomoże.
    >
    > Rozumiesz już?

    Nie rozumiem tylko czemu policja mialaby lamalac prawo sciagajac ten plik
    dla zweryfikowania co sie kryje pod ta suma kontrolna. Z jednej strony to
    tylko sciaganie danych - z drugiej moga miec podpisana odpowiednia umowe z
    tworcami utworow.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 24. Data: 2007-01-14 09:19:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    scream napisał(a):

    > Być może. Ale pierw sam musiał te pliki ściągnąć i obejrzeć, aby móc je
    > skatalogować... I tym samym sam popełnił przestępstwo :) [chyba, że zrobił
    > to np. dystrybutor, który ma prawa do konkretnych utworów]

    A jak inaczej skoro ustawa mowi o wniosku o sciganie? Wiecej na ten
    temat jest tu: http://prawo.vagla.pl/node/6954

    j.

  • 25. Data: 2007-01-14 09:22:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Adam Klobukowski napisał(a):

    > Suma kontrolna nie daje 100% pewności co do zawartości pliku. 2 różne
    > pliki mogą mieć taką samą sumę kontrolną. Prawdopodobieństwo tego faktu
    > jest małe, zależy od metody wyliczania sumy kontrolnej.

    Suma kontrolna to mechanizm pozwalajacy na wykrywanie uszkodzenia danych
    binarnych a nie na identyfikacje pliku.

    j.

  • 26. Data: 2007-01-14 09:35:40
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    scream wrote:

    > Być może. Ale pierw sam musiał te pliki ściągnąć i obejrzeć, aby móc je
    > skatalogować... I tym samym sam popełnił przestępstwo :) [chyba, że zrobił
    > to np. dystrybutor, który ma prawa do konkretnych utworów]

    Dlaczego przestepstwo? Sciaganie nie jest zabronione (muzyka, filmy).
    A dystrybutor - no to przewaznie nie kraza oryginaly po sieci tylko
    ripy, wiec i tak musoalby dostarczyc to co jest do sciagniecia.

    --
    2007

  • 27. Data: 2007-01-14 09:36:39
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Jasko Bartnik wrote:

    > z drugiej moga miec podpisana odpowiednia umowe z
    > tworcami utworow.

    Z trzeciej strony zadna umowa cywilno-prawna nie moze chronic przed
    konsekwencjami karnymi odnosnie czynu zabronionego -- to tak gwoli
    wyjasnienia ;)

    --
    2007

  • 28. Data: 2007-01-14 10:15:52
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Eres wrote:
    > ... Ty powaznie jestes debilem czy tylko udajesz ?

    Jak rozumiem, nie wpadłeś na to, że dwa pliki mogą mieć taką samą sumę
    kontrolną?

    I że dopóki nie *ściągniesz* tego pliku to jednak nie wiesz, co w nim jest?

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 29. Data: 2007-01-14 14:13:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 14 Jan 2007 10:19:41 +0100, januszek napisał(a):

    > A jak inaczej skoro ustawa mowi o wniosku o sciganie? Wiecej na ten
    > temat jest tu: http://prawo.vagla.pl/node/6954

    Bo to biegły mógłby ocenić czy pliki są legalne czy nie. A biegły wywodzący
    się z zainteresowanej strony to dupa nie biegły, bo obiektywny napewno nie
    będzie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 30. Data: 2007-01-14 18:06:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mistrz wrote:

    > Tutaj się nie zgodze w sieciach p2p np: w edokeyu,kazdy plik ma swoją
    > sume kontrolną (md5).Więc mozna udowodnic ze sciągałes okreslony plik o
    > okreslonej zawartosci bez względu na to jak się nazywał.Natomiast samo

    Suma kontrolna to suma kontrolna - spokojnie można stworzyć plik o danej
    sumie kontrolnej skrajnie odmienny od "pierwowzoru".

    To po pierwsze. Po drugie po sumie kontrolnej nie można się zorientować
    co do treści - więc dopiero po ściągnięciu można sprawdzić, co to
    konkretnie za plik i jeśli się okaże, że nielegalny - skasować. I
    żadnego złamania prawa nie ma...