  • 161. Data: 2023-03-02 13:01:37
    Temat: Re: szyba
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Mar 2023 11:29:56 +0100, Olin wrote:

    > Ludzkie odruchy kojarzą mi się zupełnie inaczej.

    To są te idealne odruchy, idealne dla spoleczników.
    Tymczasem na codzien ludzie mają odwrotnie :-)

    Np stoi pod sklepem mloda Ukrainka z puszką i zbiera - co robisz ?

    J.

  • 162. Data: 2023-03-02 13:10:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Mar 2023 06:32:44 +0100, PD wrote:

    > Kiedyś o tym słyszałem, ale nie wiedziałem czy to nadal aktualne. Tak
    > zupełnie OT, naszła mnie kiedyś myśl, że ubezpieczenia co do zasady nie
    > różnią się niczym od hazardu. Zawierasz z ubezpieczycielem zakład, że w
    > danym czasookresie nastąpi zdarzenie z jakiejś kkategorii.

    Hazard oczywiscie jest, ale dla ubezpieczyciela.
    Bo klient na tym nie moĹźe zarobic, tylko co najwyzej mniej stracic.
    No chyba, ze go stać na WTC, to inaczej :-)

    > Ubezpieczyciel kalkuluje stawkę zakładu na podstawie prawdopodobieństwa,
    > tak by dodatnia wartość oczekiwana z zakłądu była po jego stronie.
    > Niczym się to nie różni od obstawiania wyników meczu. Nawet występuje
    > analogiczne zjawisko do ustawiania meczów w postaci wyłudzania odszkodowań.

    no chyba, ze z jakis powodow zalezy mu na "prestiĹźu", straty niewazne.
    Albo Prezes kazał :-)

    7zl/mc, 84 zl rocznie ... moze policjanci naprawde rzadko miewają
    przygody ..

    J.

  • 163. Data: 2023-03-02 13:14:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 1 Mar 2023 23:12:28 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Robią co powinni i ma to wymiar swoistej postulowanej przez Was
    > odpowiedzialności zbiorowej. Ubezpieczają się we własnym zakresie.
    > Przeważnie to związki koordynują i wychodzi 7 zł/m-c.

    I bylaby to swietna odpowiedĹş, tylko ... to czemu nie skorzystali?

    A Ty płacisz?
    Bo tak na szybko to google znajduje
    https://policja-ubezpieczenia.pl/4.0/majatek/zasady

    25zl/mc znikome pieniadze, ale zachodzi ciekawe pytanie:
    masz lepsze ubezpieczenie, gorsze, czy nie wiesz ile, bo nie placisz?

    :-P

    J.

  • 164. Data: 2023-03-02 14:01:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 2 Mar 2023 13:01:37 +0100, J.F napisał(a):

    > Np stoi pod sklepem mloda Ukrainka z puszką i zbiera - co robisz ?

    Kulson, który ukradł czekoladę i wybiegła za nim ochrona, bezsprzecznie
    powie, że to ona jest złodziejką.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 165. Data: 2023-03-02 14:19:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Mar 2023 14:01:53 +0100, Olin wrote:

    > Kulson, który ukradł czekoladę i wybiegła za nim ochrona, bezsprzecznie
    > powie, że to ona jest złodziejką.

    Ale ja sie pytam, ile jej wrzucasz do puszki.

    J.

  • 166. Data: 2023-03-02 15:26:14
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 02.03.2023 o 13:10, J.F pisze:

    > Hazard oczywiscie jest, ale dla ubezpieczyciela.
    > Bo klient na tym nie może zarobic, tylko co najwyzej mniej stracic.
    > No chyba, ze go stać na WTC, to inaczej :-)

    > no chyba, ze z jakis powodow zalezy mu na "prestiżu", straty niewazne.
    > Albo Prezes kazał :-)
    >
    > 7zl/mc, 84 zl rocznie ... moze policjanci naprawde rzadko miewają
    > przygody ..

    Ja zrozumiałem że te 7zł to od łebka, a łebków na samochód jest wielu.
    Jak to 7zł/mies od samochodu, to następne pytanie do Roberta będzie "jak
    się zapisać do waszych związków zawodowych" ;)

    PD

  • 167. Data: 2023-03-02 16:07:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.03.2023 o 06:32, PD pisze:
> [...]
    > Niczym się to nie różni od obstawiania wyników meczu. Nawet występuje
    > analogiczne zjawisko do ustawiania meczów w postaci wyłudzania odszkodowań.

    Ja a trochę inne przemyślenie. Wydaje mi się, ze ubezpieczenia wywodzą
    się z pojęcia tzw. "wspólnej awarii" stosowanego co najmniej od
    średniowiecza. Jak odkrywcy wysyłali statek do wspólnego świata, to na
    wyprawę składało się wielu kupców. zyski dzielono podług wkładu, ale jak
    coś się nie powiodło to nikt nie był splajtowany.

    Podobnie tu. Wiadomo, że wypadki się zdarzają. Wiele osób składa się na
    drobne pieniądze, by w razie problemów jednego z nich z tej wspólnej
    kasy pokryć straty. Nie ma w tym hazardu, bo nie da się na tym zarobić.
    Nie dostaniesz przecież więcej, niż stracisz.

    --
    Robert Tomasik

  • 168. Data: 2023-03-02 16:13:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.03.2023 o 15:26, PD pisze:
    > Ja zrozumiałem że te 7zł to od łebka, a łebków na samochód jest wielu.

    Przede wszystkim te szkody nie dotyczą tylko samochodów (możesz zgubić
    radiotelefon wart ~4.000 zł), ale z kolei nie zdarzają się jakoś
    szczególnie często. Zauważ, ze to dotyczy odpowiedzialności cywilnej, a
    zatem sytuacji, w której policjantowi można przypisać winę.

    > Jak to 7zł/mies od samochodu, to następne pytanie do Roberta będzie "jak
    > się zapisać do waszych związków zawodowych" ?

    Nie wiem. Nie należę. Ale ubezpieczenie opłacam. Zresztą możesz je sobie
    opłacić jako cywil przy ubezpieczeniu domu przykładowo - to chyba 100
    zł/rok - ja tak mam.

    --
    Robert Tomasik

  • 169. Data: 2023-03-02 16:14:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.03.2023 o 13:14, J.F pisze:
    > I bylaby to swietna odpowiedź, tylko ... to czemu nie skorzystali?

    Też się dziwię. Zwłaszcza, że akurat w tym wypadku im finy przypisać nie
    sposób.

    --
    Robert Tomasik

  • 170. Data: 2023-03-02 16:39:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Mar 2023 16:14:49 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Też się dziwię. Zwłaszcza, że akurat w tym wypadku im finy przypisać nie
    > sposób.

    To moze wlasnie byc problem - nie mozna, wiec OC nie placi :-)

    placisz ok 7zl/mc? I jaka suma "gwarancyjna" ?

    J.