  • 151. Data: 2023-03-01 18:01:00
    Temat: Re: szyba
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Po co? Większość nie chce znać prawdy, tylko bić pianę :-P

    To może napisz co powinni robić, a nie co robią ;)

    PD

  • 152. Data: 2023-03-01 23:12:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.03.2023 o 18:01, PD pisze:

    > To może napisz co powinni robić, a nie co robią ?

    Robią co powinni i ma to wymiar swoistej postulowanej przez Was
    odpowiedzialności zbiorowej. Ubezpieczają się we własnym zakresie.
    Przeważnie to związki koordynują i wychodzi 7 zł/m-c.

    --
    Robert Tomasik

  • 153. Data: 2023-03-02 01:28:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-01, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakbys sam mial zaplacic grubszą kwote, to tez byś szukal na kogo
    > zwalic :-)

    Jo, ale w sensie, że może to jednak nie moja wina. Na pewno nie tak,
    żeby kogoś wrobić, tym bardziej przypadkową osobę. Mimo, że jak każdy
    mam tu i ówdzie nasrane, to taki rodzaj mega nasrania mnie na
    szczęście ominął.

    Na szczęście nawet nie mam potrzeby, bo u mnie działa to normalnie: o
    ile nie masz jakiegoś wyjątkowego pecha, to nikt się czepiać nie
    będzie. I jest to zdrowe bardzo podejście bo nie ma nic gorszego niż
    zaszczuć ludzi, że będą takie przypadki ukrywać. Szyba-szybą, ale ktoś
    może zechcieć ukryć coś, co ukryte dopiero doprowadzi do prawdziwego
    nieszczęścia.

    --
    Marcin

  • 154. Data: 2023-03-02 06:28:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zaszczuć ludzi, że będą takie przypadki ukrywać. Szyba-szybą, ale ktoś
    > może zechcieć ukryć coś, co ukryte dopiero doprowadzi do prawdziwego

    Tutaj nieszczęście polegało na tym, że dali się załapać:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 155. Data: 2023-03-02 06:32:44
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Robią co powinni i ma to wymiar swoistej postulowanej przez Was
    > odpowiedzialności zbiorowej. Ubezpieczają się we własnym zakresie.
    > Przeważnie to związki koordynują i wychodzi 7 zł/m-c.

    Kiedyś o tym słyszałem, ale nie wiedziałem czy to nadal aktualne. Tak
    zupełnie OT, naszła mnie kiedyś myśl, że ubezpieczenia co do zasady nie
    różnią się niczym od hazardu. Zawierasz z ubezpieczycielem zakład, że w
    danym czasookresie nastąpi zdarzenie z jakiejś kkategorii.
    Ubezpieczyciel kalkuluje stawkę zakładu na podstawie prawdopodobieństwa,
    tak by dodatnia wartość oczekiwana z zakłądu była po jego stronie.
    Niczym się to nie różni od obstawiania wyników meczu. Nawet występuje
    analogiczne zjawisko do ustawiania meczów w postaci wyłudzania odszkodowań.

    PD

  • 156. Data: 2023-03-02 11:24:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 1 Mar 2023 09:04:56 +0100, J.F napisał(a):

    > Jakbys sam mial zaplacic grubszą kwote, to tez byś szukal na kogo
    > zwalic :-)

    Też byłeś kulsonem?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 157. Data: 2023-03-02 11:28:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 28 Feb 2023 23:33:14 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Tzn. że spoko zwalić na niewinną osobę?

    Lektura postów wiadomo kogo sugeruje, że to jest codzienność na komendzie,
    a problemem są jedynie dziennikarze, którzy czasem coś wyniuchają, a -
    bądźmy szczerzy - widzą tylko wierzchołek góry lodowej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 158. Data: 2023-03-02 11:29:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 28 Feb 2023 16:47:19 +0100, J.F napisał(a):

    > normalny, ludzki odruch

    Ludzkie odruchy kojarzą mi się zupełnie inaczej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 159. Data: 2023-03-02 11:37:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 1 Mar 2023 06:39:29 +0100, Shrek napisał(a):

    > Masz kolejny z poznania.
    >
    > https://wiadomosci.onet.pl/poznan/policjant-przerywa
    -milczenie-ws-zabojstwa-moniki-klamalismy-w-notatkac
    h/36xnl6j

    Po spektakularnym wjeździe Pasztetowej w drzewo borowiki twierdziły, że
    sygnały dźwiękowe były włączone, aż jeden pękł i powiedział prawdę. To
    chyba taki standard etyczny u mundurowych.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 160. Data: 2023-03-02 12:59:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Mar 2023 11:37:45 +0100, Olin wrote:
> [...]
    > sygnały dźwiękowe były włączone, aż jeden pękł i powiedział prawdę. To
    > chyba taki standard etyczny u mundurowych.

    No ba - jest roznica bycia borowikiem a biednym skazanym.
    Dotyczy wszystkich, nie tylko mundurowych.

    A ten jeden kiedy pękł - jak go po roku z roboty wywalili?
    To moze z zemsty tak mówi :-)

    A na razie sprawa sie zakonczyla, sąd uzna chlopaka winnym,
    ale kierowcy slusznie napisal, ze tez przyczynil sie do wypadku.

    J.