  • 131. Data: 2023-02-28 19:49:42
    Temat: Re: szyba
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 19:46, J.F pisze:

    > spoko - dla 50Hz dominuje opor omowy, bedzie tych 50A :-)

    Niech będzie - to raptem kilowat (a w sumie mniej, bo w losowym miejscu
    sinusoidy)

    Szukaj:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 132. Data: 2023-02-28 19:51:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 19:07, J.F pisze:

    > Nie wiem jak ta szyba wyglądała, ale pojedyncze pekniecia są raczej
    > trudne do zauwazenia przez kamerę.
    > Juz raczej audio by trzeba przesluchac - moze cos mówili w czasie
    > szukania frajera.
    > O ile w ogole mieli kamery i jeszcze z mikrofonami.

    Jak mieli kamerę, to już sam fakt że ktoś miałby przeglądać co robili
    budził pewnie ich dyskomfort jak zamiast robić żarli kebsy albo
    bajerowali nastolatki. Chuj wie w co trafią jak zaczną losowo szukać;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 133. Data: 2023-02-28 19:52:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Feb 2023 19:16:11 +0100, Shrek wrote:

    > No ale jak my piszemy na grupie to wszyscy mają to w dupie a jak pismaki
    > nakręcą temat to jak widać czasem skutkuje.

    > No ale się pomylili i wystarczyło za punkt zaczepienia. A że z kulsonami
    > tak jest, że gdzie nie pociągniesz to jakieś bagno pod spodem, to tak
    > właśnie wychodzi. Jakbyś wzioł losowego kulsona przetrzepał to pewnie
    > coś by też wyszło - jak nie on to by wsypał nawet niechcący kolege albo
    > przełożonego. Dlatego robert tak pismaków nie lubi - "kręcą afery z
    > niczego":P

    No to miales - jeden pani posel gazem po oczach dal,
    drugi zrobil zamach na demokracje i nie chcial posla do sejmu wpuscic,
    trzeci dziewczynie rekę zlamal, i co - i nic.

    Paru innych sie otarło o "exited delirium" i tez nic, mimo pisaniny.

    > I tu pewnie pomogły pismaki. A potem z górki - kulsony same nadały na
    > komendanta "well this escalated quickly".

    > Na przykładzie roberta widzisz jak to jest. Trzy lata temu piedolnął się
    > że AED działa dopiero jak pikawa stanie i prędzej się zesra niż przyzna
    > do banalnego (i skądinąd popełnianego pewnie przez 95% ludzi) błędu. No
    > przecież on się nie myli, a co dopiero prokurator.

    No to sam widzisz - to kto uwierzyl, ze kierowca przewozący zwir
    na pewno zadnego kamyczka nie uronił?

    > Czasem nie wytrzymują napięcia i jak chodzi o pionki to odpuszczają.

    Moze po prostu głupi są :-)

    > Pewnie i tak nikt ich w komendzie nie lubił:P

    Albo komendanta nie lubil, i slusznie, bo jak kaze takie rzeczy
    "załatwiac", to za co go lubic :-)

    J.

  • 134. Data: 2023-02-28 20:06:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 19:52, J.F pisze:

    > No to miales - jeden pani posel gazem po oczach dal,

    No ale to była zła pani poseł na złym proteście. Politycznych mogą.

    > drugi zrobil zamach na demokracje i nie chcial posla do sejmu wpuscic,
    > trzeci dziewczynie rekę zlamal, i co - i nic.

    Jak wyżej.

    > Paru innych sie otarło o "exited delirium" i tez nic, mimo pisaniny.

    Ale już afery były. Pismaki też połączyły kropki i wykopały osobę
    superbiegłego jarosława b. łączącego te zdarzenia. Kulsony choć powinny
    gnić w pierdlu to jednak jakieś tam kary ponieśli i przynajmniej już
    jako policjanci nie pracują. Zupełenie nie dało się tego pozamiatać. I
    przede wszystkim społeczeństwo się dowiedziało i nie działa już tak
    bezpośrednio "skoro kulsony go zabiły to zanczy że zasłużył"

    > No to sam widzisz - to kto uwierzyl, ze kierowca przewozący zwir
    > na pewno zadnego kamyczka nie uronił?

    Dobre pytanie - obstawiam że pisamki. Może się kiedyś dowiemy.

    > Moze po prostu głupi są :-)

    Wiesz - mądrzy to idą na studia a nie do policji:P

    > Albo komendanta nie lubil, i slusznie, bo jak kaze takie rzeczy
    > "załatwiac", to za co go lubic :-)

    Przecież komendantowi włos z głowy nie spadł (już wiem dlaczego
    granatnikof jest łysy;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 135. Data: 2023-02-28 20:09:48
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 17:17, J.F pisze:

    > A co im szkodzi powiedziec, ze suszyli na wylotowce i tam wylecial
    > jakis kamien?

    Jeśli nic by im nie szkodziło powiedzieć o przypadowym kamieniu, to
    pewnie tak by powiedzieli.Ale powiedzieli, że to kierowca Iveco, a nie
    przypadkowy kamień podczas suszenia. Najłagodniejsza interpretacja tego
    faktu, to chęć uniknięcia finansowych konsekwencji. Na wiele sposobów
    osiągnięcia tego celu wybrali właśnie ten. Najgłupszy z możliwych. Może
    są tak głupi, a może mają do ukrycia coś więcej i stąd taki sposób
    załatwienia sprawy.

    PD

  • 136. Data: 2023-02-28 20:28:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 18:58, J.F pisze:

    > Nawiasem mowiąc - kamien miedzy blizniaczymi oponami kreci sie na
    > nieco mniejszym promieniu i nigdy nawet sie nie zatrzymuje wzgledem
    > jezdni.

    Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Rozbijające szyby kamienie są
    faktem, z którym trudno polemizować. Ale jaka jest tego mechanika?
    Wydaje mi się, ze masz rację. Kamień raczej zostanie podrzucony i
    kolejny samochód w niego uderzy swoją prędkością. Chyba, że koła będą
    buksować, to wówczas może dojść do wyrzucenia kamienia w tył.

    W tej sytuacji groźniejszy jest kamień spadający ze skrzyni ładunkowej,
    jeśli spadnie na jadący w przeciwnym kierunku pojazd, bo tu prędkości
    się zsumują.

    --
    Robert Tomasik

  • 137. Data: 2023-02-28 22:40:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wróc - oczywiście do tyłu.

    Może wylecieć z powodu lokalnej dekompresji opony - w momencie najazdu
    jest kompresja, zjazdu dekompresja. Bliźniak będzie tu pełnił taką
    fukcję, że złapie i przytrzyma ten kamień, a po którymś obrocie wyleci,
    bo siły kompresji i dekompresji będą działać przy każdym obrocie.

    Może też wylecieć, ze słabym skutkiem ale jednak, w momencie hamowanie
    pojazdu. To postrzeganie, że tam przecież działają istotne siły
    odśrodkowe (zdolne wyrzucić ten kamień) jest związane z tym, że się
    zapomina, że sam pojazd jest w ruchu co niweluje efekt tych sił (w
    sensie, że opona nie wyrzuci z prędkością większą niż prędkość pojazdu,
    za to w kinnym kierunku). Jak ciężarówka zwolni a kamień jest w miarę
    luźno to może w końcu wypaść.

    Wreszcie koło może też zabuksować i wtedy prędkość obwodowa kołabędzie
    większa od prędkości pojazdu.

    --
    Marcin

  • 138. Data: 2023-02-28 22:45:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > luźno to może w końcu wypaść.
    >
    > Wreszcie koło może też zabuksować i wtedy prędkość obwodowa kołabędzie

    Tak jak posałem - nie wnikałem w prawidłowość wywodu dzejefa a jedynie z
    przywyczajenia sprostowałem wypowiedź robeta co do tego ze "kamień może
    przejechać wiele kilometrów" i że to coś niby w rozumowaniu dzejefa zmienia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 139. Data: 2023-03-01 00:15:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > przejechać wiele kilometrów" i że to coś niby w rozumowaniu dzejefa zmienia.

    JF ma teoretycznie rację, ale to koło to nie jest sztywna obręcz. A, ze
    odpowiadam Tobie, to tak wyszło przy czytaniu.
    MZ taki kamień może wtym kole siedzieć dłużej i on tam jest (co jest
    warunkiem koniecznym aby nim ostatecznie w szybę ebło), a dalej mogą
    jednak zaistnieć warunki, że wyleci i to do tyłu.

    --
    Marcin

  • 140. Data: 2023-03-01 00:17:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale jak masz rozbitą szybę, to jak chcesz ustalić w którym miejscu to
    > nastąpiło?

    Zależy jak duże to rozbicie. Jeśli rozbicie-rozbicie to zapewne się
    choćby z wszelakiego monitoringu. Jak małe pęknięcie typu odprysk, który
    niektórzy łątają jakąś przezroczystą łątką, to pewnie dużo trudniej.

    --
    Marcin