  • 21. Data: 2008-09-27 12:56:04
    Temat: Re: szkoda i dok. w sprawie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Z kosztami rejestracji? Naprawdę? A jak poszkodowany nie planuje
    > zakupić nowego pojazdu?

    Ubezpieczyciel ma przywrócić lub dać środki na przywrócenie stanu sprzed
    zdarzenia. Kropka.

  • 22. Data: 2008-09-27 12:58:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Sep 2008, Liwiusz wrote:

    > Z kosztami rejestracji? Naprawdę?

    Hm....
    Przełóżmy to może na taki przypadek, że szkoda polega WYŁĄCZNIE
    na konieczności poniesienia opłat administracyjnych.
    Dajmy na to, niechcący zniszczę Ci dowód osobisty.
    Będzie Cię to kosztowało 30 zł (zakładając, że zdjęcie masz).

    Mówisz, że nie będę zobowiązany do zwrotu tego wydatku?

    I teraz dalej - postanawiasz, że NIE "wyrobisz sobie" tego dowodu,
    bo np. przez najbliższe 5 lat masz zamiar przebywać w .gb więc
    z kolei ja uważam że "w sumie Ci niepotrzebny".
    Mogę nie zwrócić tych 30 zł?

    > A jak poszkodowany nie planuje zakupić nowego pojazdu?

    To już jego zmartwienie, nie? ;)
    Przecież on nie musi go kupić teraz zaraz.
    Może za 12 lat... to co, owo żądanie (do pokrycia opłaty
    administracyjnej) ma się przedawnić czy obowiązywać w wysokości
    ktora będzie wtedy?

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2008-09-27 13:42:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ubezpieczyciel ma przywrócić lub dać środki na przywrócenie stanu sprzed
    > zdarzenia. Kropka.

    Pytam się, bo z tego co wiem, to z AC właściciel sam musi pokryć
    koszty np.tablic rejestracyjnych. Ale faktycznie w przypadku OC sprawa
    może być inna.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 24. Data: 2008-09-27 14:29:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Pytam się, bo z tego co wiem, to z AC właściciel sam musi pokryć
    > koszty np.tablic rejestracyjnych. Ale faktycznie w przypadku OC sprawa
    > może być inna.

    AC to zupełnie coś innego - to umowa między tobą a ubezpieczycielem i
    może mieć wiele ograniczeń z np. udziałem własnym włącznie.

    A OC to po prostu "finansowe zastępstwo" firmy ubezpieczeniowej
    odpowiedzialności cywilnej sprawcy szkody - innymi słowy ubezpieczyciel
    sprawcy ma psi obowiązek spełnić zobowiązanie finansowe sprawcy do
    naprawienia całej spowodowanej szkody.

  • 25. Data: 2008-09-28 13:12:08
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    Wielkie dzieki za tak wielki odzew- dowiedzialem sie strasznie wiele i
    nawet nie zdawalem sobie sprawy o tym wszystkim co piszecie ;)