  • 211. Data: 2021-07-20 15:44:34
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.07.2021 o 09:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Nie byl w stanie udzielic pomocy.

    Bez znaczenia - mógł próbować. Ponoć liczy się to co wie "sprawca" nie
    wiedział czy może czy nie bo nawet nie sprawdził.

    --
    Shrek

  • 212. Data: 2021-07-20 16:02:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No ale to zmienia postać rzeczy: jeśli chciałem kogoś zabić - to jak
    > można się spodziewać, że będę mu potem udzielał pomocy?; a jeśli dla
    > odmiany postrzeliłem kogoś przez przypadek, no to skoro, przez
    > przypadek, to nie chciałem go zabić i powinienem zrobić wszystko aby
    > pomocy udzielić.

    O ile wiem, że postrzeliłem. Pocisk karabinowyu zachowuje zdolność
    rażenia człowiek na wiele kilometrów. Oczywiście szanse trafienia z 5
    kilometrów konkretnej osoby są znikome, ale jak ktoś walnie w próżnię,
    to niestety może kogoś zabić. Trudno oczekiwać, że będzie pomagał osobie
    rannej, która jest 7 kilometrów dalej.

    --
    Robert Tomasik

  • 213. Data: 2021-07-20 16:08:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.07.2021 o 09:50, J.F. pisze:

    > U mnie mowi ze przelacza i przelacza.

    Dziwne. Chyba, że dzwonisz o coś, co nie jest związane z ratownictwem.

    > A po co dwa?

    Na wszelki wypadek, bo nie można było mieć pewności, co zastaną. Po
    prostu patrol dostał tzw. wzmocnienie.

    > Bo to byl SMS z wynikiem testu covid.
    > Czyli juz chyba ze szpitala. Ktory sobie "numer kontaktowy" wzial ze
    > zgloszenia.

    Oooo! To coś nowego.

    > A ja musialem warowac przy telefonie, zeby potem informacje dostac, co
    > dalej.

    To najprawdopodobniej wzywałeś transport do szpitala, a nie zdarzenie
    nagłe.

    > A mogliby spytac o numer kontaktowy ...

    Domyślnie uznają, że numer z którego dzwonisz jest kontaktowy, ale nie
    sądzę, by ktoś odmówił dopisania innego do kontaktu.

    --
    Robert Tomasik

  • 214. Data: 2021-07-20 16:13:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Trudno oczekiwać, że będzie pomagał osobie
    > rannej, która jest 7 kilometrów dalej.

    Taa - 7 kilometrów. Ciekawe po co w takim razie altylerią zmiekczają
    piechotę jak wystarczy ckm;)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dono%C5%9Bno%C5%9B%C4%
    87_broni - donośnośc
    a nie zasięg skuteczny;)

    --
    Shrek

  • 215. Data: 2021-07-20 22:47:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Taa - 7 kilometrów. Ciekawe po co w takim razie altylerią zmiekczają
> [...]

    Zaraz zaraz - nie chcesz chyba powiedziec, ze po 50m pocisk z
    pistoletu sie zatrzymuje ... i spada ?

    Natomiast dobrym pytaniem bedzie jaka bedzie mial predkosc i jakie
    szkody bedzie mogl wyrzadzic - to w kwestii tego zmiekczajacego ognia
    ckm.

    Czy chocby ten przepisowy strzal ostrzegawczy "w powietrze".
    I co dalej sie dzieje?

    https://www.youtube.com/watch?v=BdsvW7BOLGQ
    100 jardow ... skutecznie.

    https://www.youtube.com/watch?v=_wXFf34bB34
    100, 200, 400m

    https://www.youtube.com/watch?v=AFoxfjORvh8
    1000 jardow

    I to ciagle nie jest maksymalny zasieg.

    J.

  • 216. Data: 2021-07-20 23:00:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Dziwne. Chyba, że dzwonisz o coś, co nie jest związane z
    >ratownictwem.

    https://www.youtube.com/watch?v=5RcxdDTo6-A

    Moze u ciebie lepiej dziala.

    >Oooo! To coś nowego.

    No ba, kto by o tym rok temu pomyslal :-)

    >To najprawdopodobniej wzywałeś transport do szpitala, a nie zdarzenie
    >nagłe.

    no, pomoc lekarska wzywalem, a bo to ja wiem, co oni orzekna?

    Ale myslisz, ze to jakas roznica bedzie w procedurach?

    >Domyślnie uznają, że numer z którego dzwonisz jest kontaktowy, ale
    >nie
    >sądzę, by ktoś odmówił dopisania innego do kontaktu.

    To niech pytaja rzeczowo, a nie wprowadzaja w blad ...

    J.

  • 217. Data: 2021-07-21 00:00:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.07.2021 o 22:47, J.F. pisze:
    > I to ciagle nie jest maksymalny zasieg.

    Z obliczeń wynika, że dla amunicji w kalibrze do 23 milimetrów siła
    oporu powietrza jest na tyle duża, że wyhamowuje spadający pocisk do
    prędkości, gdzie energia jest na tyle mała, ze spadający nie jest
    groźny. Dlatego też mowa o broni strzeleckiej do kal. 20 mm. Wojsko
    stosuje powyżej 20 mm zapalnik czasowy, by pociski przeciwlotnicze nie
    spadły na głowy mieszkańców.

    --
    Robert Tomasik

  • 218. Data: 2021-07-21 06:28:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    87_broni -

    > Zaraz zaraz - nie chcesz chyba powiedziec, ze po 50m pocisk z pistoletu
    > sie zatrzymuje ... i spada ?

    Ok - możesz mieć racje - donośność skuteczna.

    --
    Shrek

  • 219. Data: 2021-07-21 08:08:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://youtu.be/obLl9d3ZUmA?t=230

    --
    Marcin

  • 220. Data: 2021-07-21 11:18:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 20 Jul 2021 16:02:58 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > jak ktoś walnie w próżnię,
    > to niestety może kogoś zabić.

    Często zdarza sie trafić w próżnię na Ziemi?
    Były jakieś przypadki uduszeń przechodniów, którzy akurat wleźli w próżnię?

    > Trudno oczekiwać, że będzie pomagał osobie
    > rannej, która jest 7 kilometrów dalej.

    To ten przyszkolny sad miał (co najmniej) 7 km długości?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl