  • 1. Data: 2007-05-17 08:05:09
    Temat: stan majatkowy przed i po budowie
    Od: Daniel <d...@o...pl>

    Witam

    Od czerwca z narzeczona zaczynamy budowe domu i chcielibysmy uregulowac
    stan prawny wniesionych dobr.
    W zwiazku z tym pojawil sie pewien problem i pytanie jak go rozwiazac.
    Ja jestem wlascicielem dzialki, ona chce byc wspolwlascicielem domu
    (wspolny kredyt, finanse, itd). Oczywiscie wyrazam na to zgode i
    zostanie 'dopisana' jako wspolwlasciciel dzialki, a pozniej domu.
    Jakie sa w wypadku podzialu majatku mozliwosci 'odzyskania' dzialki
    przeze mnie, a podzialu jedynie domem?
    Innymi slowy, w wypadku rozstania, sprzedajemy dom, ja odbioram wartosc
    dzialki, a to co zostaje dzialimy na polowe.
    Czy jest taka mozliwosc? jesli tak to w jakiej postaci?

    pozdrawiam

    Daniel